Citat:
Ursprungligen postat av
TinyPolis
Du skall starta ett företag men kan inte använda Google.
Lycka till.
Entercard
exchangefinans
etc etc
Tack för hjälpen. Satt och googlade en stund men uppenbarligen googlade jag på fel saker för jag hittade bara företag som inte finansierade tjänster.
Citat:
Ursprungligen postat av
ptvz3d
Samtidigt, kanske lite "off-topic", så tror jag att de kunder du är ute efter inte efterfrågar de tjänster du säljer till den prislappen du tänker dig plocka ut, så idén i sin helhet är lite smått korkad. Men dem kunder som kan vara intressanta är små till medelstora företag (20-200 anställda), dessa bolag har ju generellt råd att betala en saftig konsult faktura i 1 - 2 månaders tid...
Det är just det som är grejen. Jag vill ta en del av marknaden som ännu är oexploaterad(<10 anställda). Jag kommer absolut att via vissa sätt kunna ta en lägre kostnad än mina konkurrenter, men det vore också intressant att kunna erbjuda någonting som gör att jag kan ta ännu fler kunder. Då kan jag argumentera för att min tjänst gör att företaget ökar sin vinst mer än det kostar per månad i ett år. Att företaget alltså tjänar på att anlita mig, inte bara efter ett tag utan direkt.