2014-02-19, 19:52
Medlem
på ett ungefär då alltså. fick det utskrivet idag mot min svåra huvudvärk. 1 tablett, max 4/dag. har för övrigt inte hand om den själv så kan inte ta för mycket. hade inte tänkt ta det under en längre tid, men jag får skov av konstant, svår huvudvärk ungefär fyra gånger om året och det brukar sitta i ungefär en månad varje gång. har under den här tiden frekvent migrän också. om jag kombinerar citodonet med alvedon kanske jag inte behöver ta fyra per dag? lite tips och råd uppskattas!
Citera
2014-02-19, 19:59
Medlem
BaLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neonbodystyle
på ett ungefär då alltså. fick det utskrivet idag mot min svåra huvudvärk. 1 tablett, max 4/dag. har för övrigt inte hand om den själv så kan inte ta för mycket. hade inte tänkt ta det under en längre tid, men jag får skov av konstant, svår huvudvärk ungefär fyra gånger om året och det brukar sitta i ungefär en månad varje gång. har under den här tiden frekvent migrän också. om jag kombinerar citodonet med alvedon kanske jag inte behöver ta fyra per dag? lite tips och råd uppskattas!

Paracetamol är inte skonsamt för levern så att kombinera det med alvedon är inte bra. 1 citadon innehåller redan 500g paracetamol.

Ta det vid behov men max 4 per dag så kommer det lösa sig, behöver du ta det frekvent så bör du prata med din läkare och be han skriva ut något annat.
Citera
2014-02-19, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaLL
Paracetamol är inte skonsamt för levern så att kombinera det med alvedon är inte bra. 1 citadon innehåller redan 500g paracetamol.

Ta det vid behov men max 4 per dag så kommer det lösa sig, behöver du ta det frekvent så bör du prata med din läkare och be han skriva ut något annat.

jag vet det där med paracetamolet. men på apoteket sa dom att man kan ta en alvedon 500mg och en citodon, innan jag fick citodon tog jag ändå 1g paracetamol åt gången 4ggr dagligen så ja.

jo, jag hade bara tänkt ta det när det verkligen behövs. vi får väl se hur det går nu, förhoppningsvis lättar det snart.
Citera
2014-02-19, 20:51
Medlem
redigtsnurrigs avatar
Försök att hålla dig ifrån att ta tabletterna så länge du kan och även om du
får ta 4/dag så tycker jag inte du ska göra det om du inte måste.
När man börjar bli beroende så känner man ungefär som om att man är hungrig fast inte efter mat.
När du börjar känna det så är det bäst o lägga av innan det blir ett riktigt beroende av de.
Så va det för mig iaf.

Tar olika lång tid för alla att bli beroende.
Senast redigerad av redigtsnurrig 2014-02-19 kl. 20:54.
Citera
2014-02-20, 09:12
Medlem
Flamsans avatar
Och man behöver inte bli beroende av citodonet. Jag har ätit citodon i 4-5 år och har inte utvecklat något beroende. Vet det genom att jag gör uppehåll med dom några gånger om året och har inga utsättningsbesvär. Utom då att värken blir förjävlig

Bara för att det finns risk för beroende på en medicin betyder det inte att man blir beroende.

Ta du Citodonet när du behöver den.
Citera
2014-02-20, 09:30
Medlem
Moparornocars avatar
När jag var på "rehab" var det en kvinna som var där för just Citodonberoende. Kommer ej ihåg hur länge hon hade missbrukat det men sista tiden körde hon ett rör brustabletter om dagen. (20st?)

Det kom också fram på behandlingen att hon drack en flaska vin eller två 4-5 dagar i veckan, undrar hur hennes lever mådde egentligen. Träffade henne iallafall ett par år senare och då var hon nykter och mådde bra.
Citera
2014-02-20, 12:47
Medlem
Jag har ätit 2-6 citodon om dagen i snart 10 år. Dock brukar jag ha uppehåll några månader då värken är bättre, tex på sommaren. Det enda som händer är att man kan bli lite kallsvettig 2-3 dagar sedan går det över. Nu för tiden tar jag dom bara vid behov några gånger i veckan och har inga symtom alls. Men vet du att du har lätt att fastna för grejer då är det värre, jag tror det handlar mycket om personlighet det där. Har du ett starkt psyke och ett normalt Svensson liv, är det nog ingen fara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in