2014-02-19, 15:47
Medlem
Jag älskar mat och skulle aldrig klara av en diet då man är tvungen att svälta sig själv. Jag undrar om någon vet någon diet eller metod som fortfarande innebär att du kan äta dig mätt men ändå gå ner i vikt.
Eller måste man svälta sin kropp för att uppnå resultat?
Citera
2014-02-19, 15:49
Medlem
endymions avatar
Ät rätt - ät hur mycket du vill!
Citera
2014-02-19, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loloise
Jag älskar mat och skulle aldrig klara av en diet då man är tvungen att svälta sig själv. Jag undrar om någon vet någon diet eller metod som fortfarande innebär att du kan äta dig mätt men ändå gå ner i vikt.
Jag kör på den diet som kallas "omvänd 5-2-diet" där jag äter jättemycket till framför allt lunch och frukost varje dag, och mindre på eftermiddagarna. Två dagar i veckan äter jag dock lagom hela dagen, och låter bli att träna Av någon märklig anledning går jag ändå ner i vikt, tror att dieten med fördel kombineras med hård träning Semlor, glass och dylikt bör endast ätas på förmiddagar, och då 1-10 timmar innan ett träningspass
Citera
2014-02-19, 15:53
Medlem
Det är ju bara att fylla tallriken med kalorisnål mat. Broccoli, gurka, linser whatever.
Varför skulle man vara tvungen att svälta sig själv för att gå ner i vikt?
Citera
2014-02-19, 16:01
Avslutad
sallad i mängder
Citera
2014-02-19, 19:18
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:

Nej, det måste du inte. När du äter lågkolhydratmat äter du dig mätt på fett.
Citera
2014-02-19, 19:25
Medlem
Boblovebudss avatar
Tonfisk och morot dieten går utmärkt att äta sig mätt på. Använder mig av den när jag vill gå ner i vikt, fungerar utmärkt. Ett tips är att få ner den hyfsat äckliga burktonfisken med fun light eller valfri lightläsk.
Citera
2014-02-19, 19:34
Medlem
BettiePages avatar
Jag såg en dokumentär om just det bara häromdagen och en sak dom tog upp var att som dom flesta vet så ifall man dricker en mängd vatten innan man äter så fyller det ut magen och man blir mätt mycket snabbare. Problemet är med det bara att man väldigt fort gör sig av med vattnet, magsäcken drar sig tillbax och hunger känslan kommer tillbaka. Däremot om man åt samma kalori intag fast som en soppa, alltså samma del vatten fast allt ihopmixat så stannade vattnet kvar i magsäcken längre och mättnadskänslan varade betydligt längre. Så vill du gå ner i vikt är det bra att äta mycket soppa

Dom tog även upp att ifall du inkluderade mjölkprodukter i samband med mat tog kroppen upp 50% mindre fett eftersom mjölkprodukter sätter sig som en hinna i tarmen. Fantastiskt men sant. Se bara till att mjölkprodukterna inte utgör fler kalorier
Citera
2014-03-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ät LCHF, för då äter du tills du blir mätt och äter igen då du blir hungrig. Funkar väldans väl. Man tappar kilon utan att motionera!!! Dock kan du bli lite yrslig och trött de första dagarna, men det går över. Lycka till!
Citera
2014-03-29, 20:59
Medlem
Queen-Obscences avatar
GI, Dukan, LCHF.. Egentligen alla dieter där man håller ett relativt högt proteintag skulle jag vilja säga..
Citera
2014-04-05, 00:49
Medlem
CrownImperials avatar
Jag äter i princip vad jag vill tills jag är mätt. Tänker väl lite extra på om det är mycket fett, socker, högt kaloriinnehåll, då tar jag lite mindre. Annars lagar jag kalorisnåla recept, unnar mig något i mindre mängd. Dricker mycket grönt te. Äter mellan 15-23. Detta pga att jag har lite dåliga sömnvanor och inte somnar förrän 4-5 på morgonen.
Det funkar för mig. Första natten trodde jag att jag skulle dö men nu går det hur bra som helst. Jag är mycket piggare och går ner i vikt eftersom denna metod helt eliminerar mitt största problem - småäta på kvällen.
Citera
2014-04-05, 15:42
Medlem
Dra ner på alla onyttiga tomma kolhydrater som oftast tar ens dags intag långt över gränsen.
Alla dieter går efter samma princip, att ligga på underskott.

Du kan äta så du känner dig proppfull hela dagarna, byt bara ut kolhydraterna mot sallader och dylikt.

Om du klarar av de i några dagar och inte trycker dig stoppfull med pasta eller en bröd så kommer även magsäcken börja dra ihop sig. då kommer du känna dig mätt efter betydligt mindre mängder mat.

Kapar du dom tomma kolisarna helt så kommer du automatiskt sluta va sugen på dem efter en period.
När de blir en vana så kommer du inte längre behöva tänka på dieta hit och dit och plötsligt ha en sund livsstil. den lilla mängd kolhydrater kroppen egentligen behöver får du lätt i dig genom rätt grönsaker, nötter, mindre mängder mörkt ris. eller tex kalla kokta potaisar i bitar i en sallad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in