2014-02-19, 09:00
Medlem
RolleWests avatar
En rätt så bra rulle tycker jag .

www.imdb.com/title/tt2334873/

Lite hoppande i storyn ibland med lite konstiga slut här och där kanske.
Cate Blanchett vad bra men hon glömde Amerikanskan ibland .
Helt klart värd att se iallafall . 7/10

note,
(Konstigt att ej finna en tråd,den kom ju ut i sverige 2013-08,
och en Woody Allen rulle på det?)
Senast redigerad av RolleWest 2014-02-19 kl. 09:10.
Citera
2014-02-19, 10:30
Medlem
zaimans avatar
Vad menar du med konstiga slut här och där? Tycker det är en helt fantastisk rulle, men det är Cate som gör det så bra som den är. Hon tar hem Oscarn alla dar i veckan för den insatsen
Citera
2014-02-19, 10:55
Medlem
Thegreatsunshines avatar
Sååå tråkig och överskattad film...
Citera
2014-02-21, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thegreatsunshine
Sååå tråkig och överskattad film...

Ge gärna exempel på i så fall vad tycker är tråkig och på vilket sätt filmen är överskattad.
Helt klart Allens bästa på senare tid. Blanchett dominerar filmen igenom (klar favorit till oscarn) och är grym som kvinna som verkar helt oförmögen att anpassa sig och ta ansvar för sin egen situation. T.ex. - när hon precis är utfattig bestämmer hon sig fortfarande för att åka första klass till San Francisco.
Citera
2014-02-21, 16:30
Medlem
Avskyr vanligtvis Cate Blanchett, men här är hon helt otroligt bra. Sitt livs roll med största sannolikhet. Woody verkar göra varannan bra, varannan dålig nuförtiden och den här var en av de bra som blev fantastisk tack vare CB.
Citera
2014-06-19, 11:50
Medlem
BertFoxs avatar
Sent omsider har jag kollat in Blue Jasmine.
Högt spända förväntningar gjorde att jag till en början kände mig lite besviken.
Men när skruven drogs åt och intensiteten ökade blev jag helt trollbunden.
Cate Blanchet var precis så fantastisk som det har sagts och det hjärtskärande slutet måste vara bland det bästa och snyggaste Woody Allen gjort.
Ett underbart soundtrack med dom gamla fina bluessångerskorna Trixie Smith och Lizzie Miles gjorde inte det hela sämre.
Lånade filmen på bibblan, men den måste avgjort köpas och läggas till Allensamlingen. Det var ganska länge sen jag kände behov av att utöka den.
Citera
2014-06-19, 16:31
Avslutad
Sämst i filmen var Louis CK. Förstår inte charmen eller humor som han hypas över.

Annars var filmen sevärd, inte i dess helhet, men vissa partier. Så speciellt första halvan om jag minns rätt. Såg den när den gick på bio. En solid 3a.
Citera
2014-06-20, 00:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Sämst i filmen var Louis CK. Förstår inte charmen eller humor som han hypas över.

Har ingen relation till honom med hans stand-up eller hans tv-program så kan inte uttala mig huruvida han var bra eller dålig i kontext med vad han annars gör, men gillade att Allen vågade chansa och ta med Andrew Dice Clay som jag alltid gillat sedan jag såg Ford Fairlane.
Citera
2014-06-20, 12:21
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:

Annars var filmen sevärd, inte i dess helhet, men vissa partier. Så speciellt första halvan om jag minns rätt. Såg den när den gick på bio. En solid 3a.

Håller med om att CK var intetsägande, men han hade ju inte mycket att arbeta med heller.

Imponerande var däremot Sally Hawkins (syrran), som jag inte alls känner till. Helt rätt att hon nominerades till bästa kvinnliga biroll, synd att hon inte vann.
Citera
2014-06-20, 12:22
Medlem
Petterrors avatar
Citat:

Hmm.. Det där gjorde mig faktiskt mer sugen på att se filmen. Gillar Louis CK och hans stand-ups. Men samtidigt så var han inte speciellt bra American Hustle. Aja, har dvd:n hemma och ser filmen nog i dagarna.
Citera
2014-06-21, 01:06
Medlem
Finns en del Woody som är bra - tycker annars att Cassandra's Dream är smått underskattad
Citera
2014-06-27, 20:18
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainmokk
Finns en del Woody som är bra - tycker annars att Cassandra's Dream är smått underskattad

Nej, den banala Cassandra´s Dream tyckte jag var en stor missräkning efter den eleganta smarta Match Point.
Däremot är jag svag för den ännu mer utskällda Scoop. Jag begriper inte att så få gillar den, även om jag håller med om att själva kriminalgåtan är i larvigaste laget. Men jag vill gärna att Woody själv ska vara med i rollistan, och här tycker jag att han är helt underbar som den misslyckade trollkonstnären. Dessutom är ju det svarthumoristiska slutet helt genialt.
Men Blue Jasmine är utan tvekan det bästa och mest helgjutna han gjort på mycket länge. Skönt att han fick sin revansch till slut, och slapp att sluta som föredetting.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in