2014-02-18, 22:55
Medlem
Jag har lagt märke till en sag på mitt kontor. Så fort alla kommer till kontoret så går de in i en jävla flirt roll. Alla flirtar med alla, alla visar kåthet, seriöst. Kontorsfolk är bland de vidrigaste som finns tror jag. Jag kollar bara på mitt företag, ett 100 tal anställda och de flesta är gifta o har man osv men så fort de kommer till jobbet så e de ett jävla raggande hela tiden.

Om man pratar med vissa så kan man till och med få reda på att han e kär i henne o hon vill ligga med honom osv.

Varför är det så här ? Är det alltid så på alla kontor eller är de bara mitt som är frucked up?
Citera
2014-02-18, 22:58
Medlem
RullaDens avatar
Folk jobbar nära varandra, kanske bruden som sitter jämte mig luktar gott sen ser väl alla helt ok ut
Citera
2014-02-18, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barrelajt
Jag har lagt märke till en sag på mitt kontor. Så fort alla kommer till kontoret så går de in i en jävla flirt roll. Alla flirtar med alla, alla visar kåthet, seriöst. Kontorsfolk är bland de vidrigaste som finns tror jag. Jag kollar bara på mitt företag, ett 100 tal anställda och de flesta är gifta o har man osv men så fort de kommer till jobbet så e de ett jävla raggande hela tiden.

Om man pratar med vissa så kan man till och med få reda på att han e kär i henne o hon vill ligga med honom osv.

Varför är det så här ? Är det alltid så på alla kontor eller är de bara mitt som är frucked up?

Hur många kontor har du jobbat på för att så säkert kunna dra empiriska slutsatser om att det är arbetsplatsens beskaffenhet ("kontorsfolk") som är den gemensamma nämnaren? Kan det i stället vara folk mellan 30-50? Personer med kort hår? Människor från mellersta delen av landet? Folk med japanska bilar som dessutom har dubbla airbags?
Citera
2014-02-18, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullaDen
Folk jobbar nära varandra, kanske bruden som sitter jämte mig luktar gott sen ser väl alla helt ok ut

Kan ju säga att jag alltid ger komplimanger till alla kvinnliga anställda, till och med dom fula

Alltid samma "vad fin du var idag då" eller "Varför är du så fin idag" Jag lägger även märke till om de färgar hår/klipper sig osv som jag kommenterar med "har du klippt dig, fan nice ju" osv

Dom blir glada hahaha
Citera
2014-02-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R
Hur många kontor har du jobbat på för att så säkert kunna dra empiriska slutsatser om att det är arbetsplatsens beskaffenhet ("kontorsfolk") som är den gemensamma nämnaren? Kan det i stället vara folk mellan 30-50? Personer med kort hår? Människor från mellersta delen av landet? Folk med japanska bilar som dessutom har dubbla airbags?

Har jobbat på ett par stycken och miljön är lika, kåthet överallt!
Citera
2014-02-18, 23:11
Medlem
Citat:

Testa restaurang branschen

Har också jobbat på kontor och det stämmer. Speciellt när folk är under 35. Men som sagt finns värre arbetsplatser.
Citera
2014-02-18, 23:41
Medlem
RullaDens avatar
Citat:
Kan ju säga att jag alltid ger komplimanger till alla kvinnliga anställda, till och med dom fula

Alltid samma "vad fin du var idag då" eller "Varför är du så fin idag" Jag lägger även märke till om de färgar hår/klipper sig osv som jag kommenterar med "har du klippt dig, fan nice ju" osv

Dom blir glada hahaha
Såklart folk blir glada av komplimanger, småsaker som gör en glad. Jobbade i affär förut och ett enkelt "trevlig helg" kunde ge mig ett leende på läpparna, därför brukar jag säga det själv nuförtiden, det gör verkligen skillnad. Sen visst om en kollega skulle tycka jag ser extra fin ut skulle jag inte ta det som en flört, lite overkill. Det är som att säga bara för att en brud börjar följa dig på instagram så betyder det inte that she wants the D.
Citera
2014-02-19, 00:55
Medlem
Vad konstigt, på de ställen jag har jobbat på så har folk inte haft tid att springa runt o flirta utan vi har alltid, tråkigt nog, haft krav på oss att prestera.
Citera
2014-02-19, 01:39
Medlem
Kontorsjobb it is!
Citera
2014-02-19, 08:11
Medlem
utan.att.stannas avatar
Vad jobbar kontorsfolk med egentligen? Är dom utbiödade? Tror jag hade passat där.
Citera
2014-02-19, 08:40
Avslutad
Har märkt samma sak. Ju mer kaffe folk pimplar desto kåtare blir de, sen på sommaren blir det extra stånd när kvinnorna ofta har utmanande kostymer och kjolar på sig samt sexiga skor. Nu på vintern är det inte lika angenämt men inte direkt dåligt heller.
Citera
2014-02-19, 09:04
Bannlyst
TS gnäller över naturliga fenomen. Tänk om det hade varit motsats då?
"Vad ful du är idag " eller "Tjenare....fetto "?

Då hade du verkligen reagerat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in