2014-02-18, 21:32
Medlem
muntiis avatar
Hejsan! För en vecka sedan köpte jag en vara ifrån en svensk sida (ganska stor och känd) och jag betalade. Varan fanns inte i lager i Europa utan skulle skickas ifrån USA. Pengarna drogs ifrån mitt konto och det kom upp "Företag AB -400kr" på min internetbank så som det ska göra.
Efter ett par dagar märkte jag att jag hade mer pengar än jag skulle på mitt konto och "Företag AB -400kr" fanns ej längre kvar i listan. Konstigt tänkte jag och antog att jag inte skulle få min vara, men idag så fick jag ett mail om att den hade packats och skickats ifrån deras europalager.

Har jag lurat systemet? Eller kommer jag få betala senare? Kan detta få några andra följder?
Citera
2014-02-18, 21:38
Medlem
Stardoxs avatar
Tur du har, matros!

Du kommer troligen slippa undan denna groteska betalning. Spendera pengarna väl!
Vad var det för företag om man får fråga? Vill nästan köpa något därifrån och testa
Citera
2014-02-18, 21:38
Medlem
muntiis avatar
Det konstiga är att de varken kontaktat mig eller att det står att jag fått inkomst ifrån "Företag AB"
Citera
2014-02-18, 21:49
Medlem
Mumbuulus avatar
Antagligen har pengarna reserverats och ordern har dragit ut på tiden vilket gör att pengarna "oreserveras" efter ett tag. Vet inte om det är en vecka det får ligga som reserverat eller hur länge. Men oavsett så kommer du får betala när företaget ab märker att de inte fått betalt. Annars har du glidit mellan sprickorna på ett stort företag med dålig koll.
Citera
2014-02-18, 22:41
Medlem
Ptolemaioss avatar
De kommer märka att betalningen inte kommit in. Så de kommer kontakta dig, alternativt dra summan från kortet du gjorde betalningen med. Spendera inte på något onödigt tills vidare.
Citera
2014-02-19, 07:34
Medlem
Regina.Spektors avatar
Omöjligt att veta vad som hänt i just detta fall, men jag har varit med om samma sak och att pengarna dragits som de skulle ett par dagar senare.

Se till att du har täckning för beloppet på ditt konto, annars kan din bank börja dra skuldränta (om du har sådant) när det väl händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in