2014-02-18, 21:13
Medlem
har nu under det senaste halvåret skaffat mig ett par tatueringar.
arbetar för tillfället på att "koppla ihop" den jag har på högra bröstet och den som sitter på högra överarmen
Bilder: ( hoppas jag gör rätt )

1 -mitten
2 -arm
3 -chest

så jag skulle behöva lite bollplank:
tanken är att göra det till en sammankopplad tatuering över axeln och ner till skuldran, med möjlighet att senare kunna expandera neråt längst ryggen om behovet i framtiden uppstår.

bollplank:
ska jag enbart köra mönster, te.x bara expandera med det "circuit" mönster jag har, eller ska jag slänga på ett motiv över axeln ( har idéer, men velar något enormt )

vill ha saker o ting hyfsat enhetligt, så är rädd för att det blir för olika stilar eller vad man ska kalla det om jag slänger på motiv efter motiv o sluter dom samman med mitt bakgrundsmönster. saker o ting ska funka ihop när alltid är färdigt, utan att det ser ut som ihoptjoffsat klutter.

feedback från någon med ett öga för estetik eller bara mer erfarenhet uppskattas gärna.
Citera
2014-02-19, 20:52
Medlem
Hade jag varit du hade jag gjort en cover up istället, fyfan va kefft gjorda gaddar. Gå till en riktig tatuerare och se vad h*n har att säga om saken.
Citera
2014-02-20, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jehnne
Hade jag varit du hade jag gjort en cover up istället, fyfan va kefft gjorda gaddar. Gå till en riktig tatuerare och se vad h*n har att säga om saken.

ok, syftar du på motiv eller tatueringsteknik?
och hur anser du att jag ska "rädda" situationen?
Citera
2014-02-20, 19:06
Medlem
fizzles avatar
Vad var din inspiration till kvinnan och krets-någonting (vad det än kallas)? Tycker jag känner igen det lite.
Citera
2014-02-21, 00:09
Medlem
julepumlans avatar
Är väl bara å fylla ut med flera kyckling ben? Borde väl gå rätt lätt å få ihop de då
Citera
2014-02-21, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dihobbit
ok, syftar du på motiv eller tatueringsteknik?
och hur anser du att jag ska "rädda" situationen?
Motiv bryr jag mig inte så mycket om, hade dock själv antagligen valt att göra det fotorealistiskt med färg. Tycker bara att arbetet ser allmänt dåligt utfört ut. Som sagt, hitta en bra tatuerare och se vad h*n har att säga om saken.
Citera
2014-02-22, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Vad var din inspiration till kvinnan och krets-någonting (vad det än kallas)? Tycker jag känner igen det lite.

flickan på armen är Lucy från " Elfen Lied"
Citera
2014-02-22, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jehnne
Motiv bryr jag mig inte så mycket om, hade dock själv antagligen valt att göra det fotorealistiskt med färg. Tycker bara att arbetet ser allmänt dåligt utfört ut. Som sagt, hitta en bra tatuerare och se vad h*n har att säga om saken.

jo, färger har jag tänk mig att lägga till i ett senare skede, börjar bygg den svartvit o ser sedan hur jag vill ha det
om det ska vara fullt färgat eller om jag istället väljer att göra vissa delmotiv sticka ut mer genom att färga endast dessa.
sen om du menar fotorealismen för flickan på min arm så är tanken att hon ska se ut precis på det sättet.

EDIT: vet du föresten om hur det går till med "korrigering" av tatuering? tänker mig att området behöver en del tid på sig att läka igen ordentlig. gäller isåfall detta ett par månader eller är det halvår / år man pratar om då?
Senast redigerad av Dihobbit 2014-02-22 kl. 18:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in