2014-02-18, 17:53
Medlem
Hej! Var hos läkare idag för att få medicin mot min grova acne. Han skrev ut Tetralysal samt Duac till mig och sade att jag inte ska återfukta huden med några hudkrämer under behandlingen och tvätta med vanlig tvål istället för mild ansiktstvål för att torka ut ännu mer. Vad jag alltid fått höra är att uttorkning av huden i ansiktet leder till ökad talgproduktion som leder till mer acne? Vad tror ni, har ni några egna erfarenheter att dela med er av? Skulle inte orka med att det blir värre, mår redan psykiskt dåligt som det är pga acnen.

MvH
Citera
2014-02-18, 18:01
Bannlyst
Din läkare har nog rätt. Nu är jag själv runt 40, så jag har inte mycket acne, men det lilla som jag har rår jag bäst på genom att ta på alsolsprit, som är extremt uttorkande.
Citera
2014-02-18, 18:15
Medlem
Jag har hört att uttorkning är det mest effektivt mot finnar och acne.

Åk till ett varmt land i någon vecka, så ska du se att din acne i stort sätt är borta. Sol är definitivt det bästa!
Citera
2014-02-18, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatNext
Jag har hört att uttorkning är det mest effektivt mot finnar och acne.

Åk till ett varmt land i någon vecka, så ska du se att din acne i stort sätt är borta. Sol är definitivt det bästa!

Okej, tack! Solade mycket förr när jag bara hade vanliga finnar, men nu har jag många röda ärr som jag undviker att sola med då de blir svarta/gråa när jag gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in