2014-02-18, 17:37
Medlem
Sichtis avatar
Jag har lixom aldrig riktigt fattat att det ska vara en tabu för en tjej att ta betalt för sex.

Tar man t.ex. alla svenska våp som springer runt på stan säljer dom sina kroppar för alkohol eller droger. Annars är dom ute för att fnaska till sig i hopp om att finna en rik pojkvän.

Bruudar i Sverige är ju tamefan billigare än luder och när jag har en 10a som slickar min skita i brist på kokain så har det hänt att jag släppt av en rökare.
Senast redigerad av Sichti 2014-02-18 kl. 17:39.
Citera
2014-02-18, 17:50
Medlem
Hi-Lifes avatar
Tack vare feminismen i Sverige tror jag.

Mer accepterat i andra länder än Sverige men vet dock inte hur deras syn på saken där är.
Citera
2014-02-18, 18:15
Bannlyst
Tycker inte att det är negativt, men sen så är jag ju inte svensk. Prostitution gynnar ju Hollands ekonomi tex. Det är ju ett jobb.

Att ligga runt gratis är dock dumt, varför låta random killar sätta på dig gratis varje helg när du kan ta betalt?
Citera
2014-02-18, 18:26
Medlem
Hi-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latinphaggot
Tycker inte att det är negativt, men sen så är jag ju inte svensk. Prostitution gynnar ju Hollands ekonomi tex. Det är ju ett jobb.

Att ligga runt gratis är dock dumt, varför låta random killar sätta på dig gratis varje helg när du kan ta betalt?

Precis, they bitches be smart... Oftast mycket snygga och trevliga också.

När ekonomin tillåter far jag till Amsterdam.
Citera
2014-02-18, 18:27
Medlem
Sichtis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latinphaggot

Precis!

Man har ju mer egenvärde att ta betalt för en tjänst än att utnyttjas gratis dessutom även fast det sker på lika villkor.
Citera
2014-02-18, 19:57
Medlem
Network-s avatar
Jag gör då inte det, snarare tvärtom.
Verkar som att du tror alla/de flesta som att de tar som något negativt?

Annars kan jag tänka mig att de flestas inställning är att horor är äckliga, de kanske har en helt skev syn på horor.

te.x att dem kollat på för mycket film med crackhoror och bildar sin verklighetsuppfattning efter det.
Citera
2014-02-18, 19:59
Medlem
Ministry.of.Truths avatar
feminism och religion, båda lika förkastliga
Citera
2014-02-18, 23:04
Medlem
inkorrektetcs avatar
Jag har studerat enorma mängder forskning om prostitution.

Om du förstår hur en konkurrenskraftig, kapitalistisk marknadsekonomi fungerar så bör du (om du kan tänka logiskt) kunna lista ut varför prostitution inte är gångbart i denna marknad? När du tänkt ett tag så läs svaret nedan:

|
|
|
|
Här följer ett konkret, hypotetiskt exempel: En tjej börjar sälja sex & hyr ett rum i red light district, hon vill inte ligga med fula gubbar eller utföra analsex- Då kommer hon inte kunna konkurrera med de andra tjejerna som utför extremare tjänster- kunden vill alltid ha mer- på så sätt så pressas hon till att utföra tjänster som hon inte är bekväm med. Den genomsnittliga tjejen som hyr ett fönster/rum måste ligga med 4-6 män per natt för att kunna betala hyran och gå med lite vinst. Det krävs väl inte ett snille för att räkna ut att en tjejs kropp inte är fysiskt kapabel till så mycket samlag. Och sen alla dumma jävla idioter som ba "men hon sa att hon gillade" det är väl självklart! det är så hon säljer sin produkt (sig själv) genom att få köparen att tro att hon gillar det.......

Följande statistik kommer från den största undersökningen som gjorts kring prostitution, i 9 länder.
89% ville lämna prostitutionen, 68% mötte kriterierna för PTSD (mental ohälsa bla. posttraumatisk stress) Samma undersökning samt flera forskare visar även på att de flesta som vänder sig till prostitution har blivit utsatta för våldtäkt innan det började med yrket. Som ett sätt att hantera övergreppet på ett destruktivt sätt. De tappar även sin sexuella integritet (efter övergreppet).
Sen tvingas folk in i prostitution pga fattigdom alt. trafficking (FN uppskattar att 1,2 miljoner barn fallr offer varje år) http://www.prostitutionresearch.com/pdf/Prostitutionin9Countries.pdf

Vad gäller prostitution så måste man tänka kritiskt! det ligger så otroligt mycket pengar i marknaden att på pågår omfattande lobbyism för att få en positivare syn prostitution och begreppet "hora" det är därför din frågeställning är så intressant.
Citera
2014-02-19, 00:04
Medlem
inkorrektetcs avatar
hahaaaaaaaaaaa L O O O O OL har nu underhållit mig med att skumma igenom några av dina (frekvent) skapade ämnen och ångrade genast att jag bemödat mig att försöka förklara hur sexhandel fungerar i en kapitalistisk marknads ekonomi. Vilket otroligt slöseri med tid......

Antingen är du ett troll (vilket jag hoppas på) eller så har du extremt mindervärdeskomplex som du hanterat genom att utveckla ett mycket märkligt beteende av patologisk lögnande. Ditt mindervärdeskomplex härstammar troligen från din bajsfetish och ditt utseende (dina trådar om hur snygg du är bara stinker mytoman). Du verkar även vara högst osäker på din sexuella läggning, om man skall tolka dina trådar om homosexualitet och ditt fix vid stjärtar/bögar etc.

Snälla, kom till känna som ett troll!? annars, träffa en terapeut, det finns oftast kostnadsfritt på vårdcentralen (eller ungdomshälsan, om du är under 20-25, åldersgränser varierar på ort)
Citera
2014-02-19, 10:17
Medlem
Sichtis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkorrektetc
hahaaaaaaaaaaa L O O O O OL har nu underhållit mig med att skumma igenom några av dina (frekvent) skapade ämnen och ångrade genast att jag bemödat mig att försöka förklara hur sexhandel fungerar i en kapitalistisk marknads ekonomi. Vilket otroligt slöseri med tid......

Antingen är du ett troll (vilket jag hoppas på) eller så har du extremt mindervärdeskomplex som du hanterat genom att utveckla ett mycket märkligt beteende av patologisk lögnande. Ditt mindervärdeskomplex härstammar troligen från din bajsfetish och ditt utseende (dina trådar om hur snygg du är bara stinker mytoman). Du verkar även vara högst osäker på din sexuella läggning, om man skall tolka dina trådar om homosexualitet och ditt fix vid stjärtar/bögar etc.

Snälla, kom till känna som ett troll!? annars, träffa en terapeut, det finns oftast kostnadsfritt på vårdcentralen (eller ungdomshälsan, om du är under 20-25, åldersgränser varierar på ort)

Det brukar låta så när man är avundsjuk! Låt mig sköta knullandet i fortsättningen också betamänniska.
Citera
2014-02-19, 11:29
Medlem
Lelianas avatar
Kvinnor har egenskapen av liv och död inom sig; varje månad finns det en chans för graviditet och sedan dör det ut. En kvinna är någons dotter, syster och kanske även moster/faster. En kvinna har chansen att bli mor; vilket är det heligaste man kan egentligen tänka sig. Modern till sitt egna barn...

Sedan gör man skillnad på kvinna och kvinna. Vissa är lite mindre värda denna respektfulla behandlingen som en madonna, oskuld eller en moder skulle få. Då blir kvinnan lite sämre instinktivt om hon vräker ut sig sexuellt, för man vet att sex är (i vissa fall) otroligt speciellt när liv kan komma till. En kvinna ses som värdefull - det andra (horan) är enbart värdefull till ens egna njutning.

Hora klassas därmed som negativt för att det helt enkelt är det och därmed är det tabu att ta betalt, för att det känns fel och kommer alltid ses som det (ingen kvinna vill känna sig mindre värd, män kommer känna att det är fel). Detta är vad våra instinkter och natur säger oss, vilket jag tror TS själv vet om. Och detta kommer alltid, alltid vinna över människans bristande logik (och försök till humanism).

Lika fånigt som jag tycker det är när någon gråter över att en lejon är elak för att han inte är vegetarian; lika dumt tycker jag att det är när folk försöker hylla beteendet hos en hora som om det vore okej.
Citera
2014-02-19, 11:38
Medlem
inkorrektetcs avatar
men snälla sichti! efter att skummat igenom dina trådar och fascinerats av det otroligt lågintelligenta och extremt starka hat mot kvinnor och homosexuella så har du blivit en direkt mytiskt figur för mig! kan du inte svara med något lite längre som jag kan underhållas av? Skriv något om kvinnor? för det är otroligt skönt för mig att se att kvinnohat alltid kommer från munnen av en total idiot (och det som är så tydligt med dig).

(obs, om du är ett troll men inte vill "avslöja" dig, skriv det då i ett meddelande, jag måste ba få veta!)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in