2014-02-18, 15:32
Medlem
Har haft en mild förkylning sedan 1,5 vecka. Efter en sömnlös natt i fredags/lördags (satt uppe med datorn och kände mig bara inte så värst trött) så slog den till rejält och jag låg hela lördagen i feberfrossa och sov nästan hela dagen med untantag för några timmar. Jag vägde 81.7 kg i fredags kväll. Idag tisdag vägde jag imorse 78.8. Jag har alltså gått ner nästan 3kg på 4 dagar. Nej jag har inte ätit ordentligt. Har knappt ätit alls och mår inte bra av det heller, är väldigt yr konstant. Jag har levt på främst te och sedan enstaka minimala middagar. (köttfärsbiff med potatismos och spaghetti och köttfärssås. Typ så små portioner att det var fånigt).

Jag fattar själv att om man inte äter så går man ner i vikt, men såhär snabbt? Det känns inte normalt...
Citera
2014-02-18, 15:36
Medlem
Nalixs avatar
Tänk på att vattenvikten i kroppen också ändrar sig.

Det är inte ovanligt att man går ner "mycket" när man är sjuk men sedan när man blir frisk igen åker det på 1-2 kg som man förut inte hade.
Citera
2014-02-18, 15:37
Medlem
Veeoons avatar
Det är väl inte konstigt? Du har inte tappat någon betydande kroppsvikt. Du har bara gjort dig av med bunden vätska och föda som befunnit sig i tarmsystemet. Nästa gång du är magsjuk, väg dig i början och väg dig i slutet. Kan lova att du gått ner mer än 3kg då.

Så fort du är frisk och börjar äta/dricka normalt så kommer du vara uppe i din vikt på en dag eller två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in