2014-02-17, 22:49
Medlem
laserpennas avatar
Jag har naturligt blondt hår, och har färgat det svart nu i ca 3 år. Riktigt jobbigt med utväxten man måste färga hela tiden haha men jaja.... nån som vet hur jag ska bära mig åt för att få brunt hår?
Citera
2014-02-17, 23:42
Medlem
Du behöver en avfärgning! Detta ombeder jag dig StARKT att göra hos en frisör då det sliter något otroligt på håret! Om du tvunget ska göra det hemma:
1) köp blekmedel (PULVER!!!!)- blanda blekpulvret med schampo och lite väteperoxid (flaskan som medföljer) massera in det och låt sitta en stund (ta ej i utväxten o anvämd handskar och en plastpåse knuten runt håret efter)- Ja du kommer se ut som fan! Är du inte ljus nog upprepa och ta lite mer väteperoxid i - meeen du ska veta att om du har färgat ditt hår svart så är det slitet och riskerar att gå av!

2) Köp sedan hem brunt färgmousse. De ger inte bara glans och ton utan tar bort dassiga toner och skyddar håret. Jag brukar ha goldwells - en blå flaska. kostar runt 120:- och säljs hos frisörer. En flaska kan kan användas 10-15 ggr (beroende på längd), ta i 1 gång i veckan typ (i blött schamponerat handdukstorkat hår och låt sitta 20 min - skölj ur och balsam). Första gångerna kan du behöva upprepa ett par ggr i rad!

Om du lyckas få håret riktigt blont med avfärgningen kan röda pigment behövas tillsättas (dvs röd-brun toning). Men du kommer till största sannolikhet bli morot vid avfärgningen och d behöver du en ljusbrun toning! - Ta INTE INTENSIVTONING eller FÄRG ditt hår kommer inte klara färgning, avfärgning och åter skarpa medel!!!

Men gör på egen risk, håret kan mycket väl ramla av!! Gå till frisör helst!!!

Ett annat tips är att göra slingor i det mörka håret för att inte skada allt, när dessa tunna många slingor blandas med det mörka kommer det uppfattas som hela håret är ljusare!
Senast redigerad av majjken87 2014-02-17 kl. 23:53.
Citera
2014-02-17, 23:56
Medlem
På mig går det att lägga en ljusare färg på mitt mörka så jag skulle absolut prova färga direkt på
Citera
2014-02-18, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mintkrokant1
På mig går det att lägga en ljusare färg på mitt mörka så jag skulle absolut prova färga direkt på

Det går inte att färga ett färgat hår ljusare. och OM det skulle gå skulle jag inte vilja ha det i håret får då är det kemikalier som jag absolut inte skulle köra i håret. Dessutom är färg på färg ngt av de sämsta du kan göra. Du riskerar inte bara att förstöra ditt nuvarande hår men också håret i framtiden.

//Utbildad men Frisör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in