• 1
  • 2
2005-08-02, 10:56
Medlem
Katarsiss avatar
Vilket brott i Sverige har etsat sig fast i din hjrna?

Sjlv mdde jag fruktansvrt dligt ver den lille pojken (tre-fyra r?)som fr mnga r sedan bands fast vid ett trd av sin styvfar. Dr fick han sitta, grtande och bunden, plgad av mygg, tills han dog. (Minns inte nr det var, riktigt, och hittar inget nr jag googlar.)
Kan fortfarande knna mig plgad ver de bilder jag fick i hjrnan nr jag lste om det. nskar att jag aldrig lst det.
Lite detsamma med mordet p Helen i Hrby. Vidrigt.

Frga nr. tv: Vilket olst brott i Sverige vill du helst se bli lst?

Jag velar mellan mordet p Palme och mordet p da Costa...
Citera
2005-08-02, 12:21
Medlem
bloodfarmers avatar
1. Jo, Palme-mordet d naturligtvis. Sen minns jag som liten en kidnappning, dr ngn kidnappade en flicka stngde in henne i ett soprum av ngn slag. Enda jag minns. Vet iaf att jag tyckte detta var hemskt nr jag var liten.

2. Palmemordet.
Citera
2005-08-02, 13:39
Medlem
rdgs avatar
1. Sdra Rda kyrkas brand i november 2001. Jag hade ingen personlig relation till den brunna kyrkan, men jag visste att det var en kulturskatt i paritet med Vasaskeppet: en av Sveriges finaste medeltida trkyrkor med unika vggmlningar frn 1300-och 1400-talen. Det kndes s otroligt fel att en kyrka som sttt i snart 700 r ska frsvinna p det dr viset, att det var mordbrand stod ju klart.

Tv r senare greps grningsmannen. Det var ju samme kille som stack kniven i den dr lilla tjejen i Arvika samma dag - eller var det dagen efter? - som Anna Lindh fick banesret. En mngsidig dre, bde pyroman och mrdare ...
Citera
2005-08-02, 23:41
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Militrligan av rent personliga skl, annars mste det nog vara flinck morden i Falun som var jvligt ruggiga och overkliga.
Iofs den dr sossen som blev skjuten p sveavgen minns man ju ocks sedan barndomen.
Citera
2005-08-02, 23:47
Medlem
Brkmakarns avatar
Gisslandramat i Hallsberg. Jag slutade skolan den dagen minns jag.

rebro-pedofilens brott minns jag ocks. Fruktansvrt.

Hr kan man lyssna p nr en polis berttar om dom dden.
Citera
2005-08-02, 23:52
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Det (nnu ouppklarade?) mordet p taxichauffren Dusanka Petrn.

Osmo Vallos dd orsakad av adrenalinstinna snutar.

Malexandermorden.

Palmemordet.

De tv hollndska turisterna som mrdades i sitt tlt i fjllen, Quick misstnkt.

mselemorden dr en hel familj slaktades av finnen Juha Valjakkala och hans krring.

Polismordet i Hgdalen.
Citera
2005-08-03, 11:28
Medlem
babblans avatar
mselemorden sitter rtt hrt, det var s jvla rtt. Sen den dr lille pojken,var det Kevin han hette? Han som andra barn ddade. Undrar just vad som hnde med dom barnen.
Sen frsvinnandet (troligen mordet) av Olle Hgbom i Sundsvall har jag svrt att slppa. Helen i Hrby.

Da Costa och Palme-morden skulle vara intressant att f klarhet i.
Citera
2005-08-03, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
Det (nnu ouppklarade?) mordet p taxichauffren Dusanka Petrn.

Vad menar du med ouppklarade? Det var ju flera personer som dmdes. Var det inte s atthennes man lg bakom(anstiftan) men inte dmdes? r det de du menar?
Citera
2005-08-03, 12:25
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosmonaut1000
Vad menar du med ouppklarade? Det var ju flera personer som dmdes. Var det inte s atthennes man lg bakom(anstiftan) men inte dmdes? r det de du menar?

JAg satte ett frgetecken eftersom jag inte var sker. h! S de kte dig aallts. Det har jag missat i sdana fall *kollar genst Internet*
Citera
2005-08-03, 12:31
Medlem
Tuesdays avatar
IRA-bomberna i Storbritannien.
Johan Asplund - nnu frsvunnen.
De bda ministermorden.
Kravallerna p Mainzerstrasse och i Gteborg.
Citera
2005-08-03, 18:20
Medlem
Minns: Flinks mord. Minns att farsan snacka om det p den tiden.

Vill se bli lst: Pernilla-mordet i Falun.
Citera
2005-08-03, 19:10
Medlem
Hans Castorps avatar
Minns: Helene-mordet i Hrby. Det har gett mig mnga smnlsa ntter.

Att lsas: Da Costa-mordet. Kommer vl aldrig att ske, men tnk vad Sverige skulle m bra av att det lstes.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in