2014-02-17, 19:59
Medlem
ImAFlirts avatar
"En 10a för en person kan vara en 2a för en annan" = bullshit

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.svt.se%2Fnyheter%2Fve tenskap%2Fvackra-ansikten-ger-oss-en-kick

Med andra ord har alla Brad Pitt dyrkare(inklusive jag) rätt när man påstår att en modell inte KAN ses som ful av någon på hela jordklotet, om någon säger det är det personliga känslor gentemot modellen (jag kan inte få honom/henne eller att man med flit stör sig på dennes personlighet fast man inte vet hur modellen är i verkligheten).

Symmetri och the golden ratio uppenbara sig överallt, inte bara hos människor utan hos andra djur och växter (!).

Detta har bevisats förut men tåls att tas upp om och om igen tills folk ger sig och erkänner.

Person utbrister:
Jag tycker att Pierce Brosnan är snygg men är inte min typ (mörkt hår=inte min preferens)

Samma person utbrister:
Jag tycker att Pierce Brosnan är ful. (Personen tycker inte Pierce är ful men väljer att kalla denne ful för att mörkt hår inte faller henne i smaken)

Första påståendet är alltså sant, andra bara dumt.

Diskutera.
Senast redigerad av ImAFlirt 2014-02-17 kl. 20:07.
Citera
2014-02-17, 20:11
Medlem
Finns inget att diskutera. Du har precis rätt i det du säger, utseende är objektivt till 100%. Det bevisar samtidigt varför så många killar som är average eller fula har så svårt att med få knulla på kvinnor.

Alla som påstår något annat är naiva, trångsynta idioter.
Citera
2014-02-17, 20:17
Medlem
Stitchesss avatar
Var precis beredd på att hålla med. Men kom sen att tänka på Leonardo di Caprio. Han är varken bildskön eller tilltalande för mig. Inte ful, men när jag ser hans ansikte så tycker jag absolut ingenting. Hugh Grant e en annan grabb som jag faktiskt är beredd på att kalla ful.
Citera
2014-02-17, 20:23
Bannlyst
okej,,,,, säg att jag varit tillsammans med en tjej - betyder det då också att jag kan vara tillsammans med vem som helst?

nej jag tror inte det va?
Citera
2014-02-17, 20:46
Medlem
ImAFlirts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stitchess
Var precis beredd på att hålla med. Men kom sen att tänka på Leonardo di Caprio. Han är varken bildskön eller tilltalande för mig. Inte ful, men när jag ser hans ansikte så tycker jag absolut ingenting. Hugh Grant e en annan grabb som jag faktiskt är beredd på att kalla ful.
Just Hugh Grant skulle jag säga har rätt fina proportioner i ansiktet men jag håller med i att det inte är någon modell direkt. Men kan det vara så att hans personlighet och jobbiga charm i kärleks filmer gör att tjejer automatiskt då. Men det är väl drag hos dessa personen som du inte känner något för, jag vet inte

Di Caprio har nästan mer feminina drag än maskulina vilket brukar vara en fördel men kanske i ditt fall en negativ grej? Men du säger ju att du inte känner något, alltså average känslan, jag vet inte
Citat:
Ursprungligen postat av Hoffmark
okej,,,,, säg att jag varit tillsammans med en tjej - betyder det då också att jag kan vara tillsammans med vem som helst?

nej jag tror inte det va?
Du blandar ihop känslor och bildskönhet. Självklart kan en specifik kvinna vara perfekt i dina ögon men det är dina känslor för henne som gör att du tycker så. En fin kvinna kan alltså bli 100 gånger finare för att hon har en fin personlighet. Det är just detta som folk blandar ihop. Man tittar på en kändis, bestämmer sig för att han inte är en bra person och därför också dissar hans/hons utseende när det är känslorna som styr för personen med åsikten, inte objektiviteten.

Förstår inte ditt inlägg riktigt annars, du får gärna förklara. Det är självklart inte ristat i sten att en specifik person är den finaste av alla men alla håller med om att den personen är fin, universellt.
Senast redigerad av ImAFlirt 2014-02-17 kl. 20:50.
Citera
2014-02-17, 20:53
Medlem
Stitchesss avatar
Hugh Grant e ju en helmysig kille men jag håller definitivt inte med när det kommer till hans utseende. Jag förstår inte vad som är snyggt med honom. Detta gäller Di Caprio också. Utseendet tilltalatr mig inte alls, oavsett om jag endast sett honom på bild eller dyl.
Citera
2014-02-17, 20:57
Medlem
Stitchesss avatar
Men ja det kan kanske även handla om olika grupper och vad de är ute efter. Mycket ska ju relateras till ens egen far med tydligen. Min far är sedd som väldigt maskulin så det kan kanske vara sov så att mitt ideal är mer maskulint
Citera
2014-02-17, 21:35
Medlem
ganglere2s avatar
Till en del så är utseende något som alla har vissa gemensamma saker som de gillar. Biologiskt betingat. Fast även en del subjektivt. Jag tycker t.ex. inte om en stor del av de tjejer som anses som snygga. Ex.vis en del modeller, kändisar o.likn. Samtidigt så tycker jag vissa tjejer är snygga även om andra inte gör det. Ett annat ex. är att vad som ses som vackert har förändrats genom historien. Många kvinnor som ansågs som skönheter för hundra år sedan skulle anses som överviktiga valrossar idag.
Citera
2014-02-17, 21:44
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Detta gäller Di Caprio också. Utseendet tilltalatr mig inte alls, oavsett om jag endast sett honom på bild eller dyl.

Du tycker inte han såg bra ut i Titanic heller?
Citera
2014-02-17, 21:53
Medlem
vizuals avatar
dicaprio ser ju as bra ut

http://www.detskiy-mir.net/images/fotoprikols/7323_big.jpg
Citera
2014-02-17, 22:14
Medlem
Stitchesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85
Du tycker inte han såg bra ut i Titanic heller?

Nej det tyckte jag verkligen inte. Mitt lilla tonårshjärta tog inte ett extra skutt för honom någon gång. Han är inte ful, han ser bara oerhört alldaglig ut.
Citera
2014-02-17, 22:20
Bannlyst
Citat:
Nej det tyckte jag verkligen inte. Mitt lilla tonårshjärta tog inte ett extra skutt för honom någon gång. Han är inte ful, han ser bara oerhört alldaglig ut.

Alldaglig? haha.. du måste vara skarrig. 1 på miljonen har dicaprios/johnny depps/wentworth millers etc ansikte.

sätter 10000 kr på att du ser ut så här

https://www.google.se/search?q=swedish+girl&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei =L30CU6bjFcqAywO18IDoDQ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1366&b ih=595#facrc=_&imgdii=_&imgrc=DV3AFAgQiPdMrM%253A% 3BRAS0HytWIun4pM%3Bhttp%253A%252F%252Ffc00.deviant art.net%252Ffs49%252Ff%2 52F2009%252F233%252F9%252Fd%252FSwedish_Girls_9_by _tronador.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Ftronador.devian tart.com%252Fart%252FSwedish-Girl-19-Viking-134229156%3B330%3B470

dvs alldaglig och skarrig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in