2014-02-17, 14:19
Medlem
fakirens avatar
http://www.inet.se/produkt/1970934/acer-aspire-v5-573g-i5-12-gb-gt750-fullhd
http://www.inet.se/produkt/1971608/acer-aspire-e1-772g-17-fullhd-i5-8gb-gt820m

Användningsområden:
Lite spel
Musikproduktion
Film
Surf

Har ni bättre tips så får ni gärna skriva det!
Citera
2014-02-17, 14:26
Medlem
Stardoxs avatar
Samsung RV520!

Använt ett tag nu och fungerar som första dagen
Citera
2014-02-17, 14:29
Medlem
Är det inte nästan ett måste att i alla fall ha en hårddisk som inte är mekanisk idag?

Sen beror det ju lite på hur bärbar du faktiskt vill att den ska vara. 17,3" är ju inte fantastiskt bärbart, men det kanske inte är en dator du bär fram och tillbaka till jobb/skola varje dag?

Personligen har jag dålig erfarenhet med Acer och bra med Asus, så jag hade hellre valt något liknande från Asus. Jag gillar dock betydligt mer fokus på "bärbar" då jag reser och rör mig mycket med datorn, så jag har nyss beställt en Dell xps 12, så jag kanske är helt fel person att ge råd då jag kollar efter helt andra egenskaper.
Citera
2014-02-17, 14:31
Medlem
fakirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAQ
Är det inte nästan ett måste att i alla fall ha en hårddisk som inte är mekanisk idag?

Sen beror det ju lite på hur bärbar du faktiskt vill att den ska vara. 17,3" är ju inte fantastiskt bärbart, men det kanske inte är en dator du bär fram och tillbaka till jobb/skola varje dag?

Personligen har jag dålig erfarenhet med Acer och bra med Asus, så jag hade hellre valt något liknande från Asus. Jag gillar dock betydligt mer fokus på "bärbar" då jag reser och rör mig mycket med datorn, så jag har nyss beställt en Dell xps 12, så jag kanske är helt fel person att ge råd då jag kollar efter helt andra egenskaper.

Ska självklart lägga till en SSD för operativsystemet för bättre flyt.
Citera
2014-02-17, 15:32
Medlem
Man ska inte köpa produkter från Acer, för de bråkar med Håkan Lans.
Köp något annat märke istället.
Citera
2014-02-17, 18:27
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Man ska inte köpa produkter från Acer, för de bråkar med Håkan Lans.
Köp något annat märke istället.

Letar efter någon prisvärd, Max 8k och så bra prestanda som möjligt samt så stor skärm som möjligt.

Något tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in