• 9
  • 10
2014-03-18, 11:10
Medlem
charliesheeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Har hamnat i en sjuk sits,
Har ett nytt jobb nu och måste då öppna ett konto.
I dagsläget finns det en anmärkning och skuldsaldo på mitt namn.
Går till Nordea - får inte öppna konto där.
Går till Ikano - Får inte kort av dom.
Ringer ICAbanken - samma sak.
Forex - Fick öppna konto men nekad ett vanligt jävla kort som jag kan ta ut min lön med.

Detta är ju helt sjukt, hälften av bankerna låter mig inte öppna ett konto och övriga halvan nekar mig ett kort kopplat till mitt konto, vill inte ha kreditkort utan bara ett vanligt.

Va fan ska jag nu göra?!

Fick tips om marginalen bank! Då får du ha ett vanligt visa utan kredit. Skandiabanken kollar inte ens anmärkning så kan du ha ett visa electron! Seb kan du ha konto i med anmärkning dock bara ett maestro kort!
Citera
2014-03-18, 11:11
Medlem
charliesheeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Nej, men du kanske är CP-skadad. Swedbank har nekat många personer som vill ha ett vanligt jävla Mastercard, så din käft bör tänka lite längre.

Vad jag minns kan Mastercard övertrasseras och det kan vara en anledning, att bankerna säger nej. Men ett vanligt Maestro kan inte övertrasseras. Har man flera anmärkningar vill ju inte banken ha en som kund.

Hos swedbank och nordea får du ej öppna konto med anmärkning! Således inte ha något kort!
Citera
2014-03-18, 21:33
Medlem
kezz89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Varför skulle du inte få öppna ett vanligt lönekonto för att du har betalningsanmärkningar? Jag förstår om de inte vill ge dig ett kreditkort, men ett vanligt bankkort (debetkort) måste de givetvis kunna ge ut.

Många banker tar kreditupplysning idag vid en ansökan om ett vanligt bankkort och nekar de som verkar ha betalningsanmärkningar osv...
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in