2014-02-17, 00:51
Medlem
Tja folket. Typ 3e tråden jag gör inom detta ämnet inom en lagom kort tid.
DramaKing...

Nåväl, som rubriken lyder så är det så att en av mina bästa vänner har trots att han vet att jag och hon är tillsammans, blivit förälskad i henne. Han älskar och vara med henne, försöker prata med henne konstant, och han har sagt till henne själv att han tillomed älskar henne.

Vi har fått mycket problem mellan oss pga just detta, för det är så jobbigt när vi alla är med varandra samtidigt liksom. Och jag vet inte hur jag ska på ett lagom snällt sätt för o behålla vänskapen med honom, säga till han att helt enkelt ge fan i min flickvän och sluta kämpa för att det ska bli något för honom.
Har ni några förslag uppskattas enormt!!

MvH
Citera
2014-02-17, 00:55
Medlem
Stardoxs avatar
Ge honom en stark höger och gå elegant därifrån.

I got 99 problems but a bad best friend ain't one.
Citera
2014-02-17, 00:56
Medlem
Prata med honom. Säg åt hon så som du tycker. Att du vill fortsätta vara hans vän men att han måste förstå att han inte kan hålla på så som han gör. Hon är din och han får helt enkelt acceptera det. Klarar han inte det är han heller ingen vän att ha. Ursäkta men är han verkligen din vän måste han också förstå att hon är din redan och vad är man för en vän om man försöker ta sin bästa väns partner?

Nej du borde helt enkelt säga åt hon att han måste förstå att han beter sig oacceptabelt.

Fast seriöst förstår jag inte vitsen med att vilja ha en sån person kvar som sin vän. Själv hade jag inte velat ha en sån människa i mitt liv ens! Opålitlig person som går bakom ens rygg och kan svika en känns inte som en bra vän precis...
Citera
2014-02-17, 00:57
Medlem
knäpp till han på nosen och säg åt han att vakna, denna tjej är upptagen och de finns inget han kan göra. Det låter nästan som om han försöker ta henne ifrån dig? och vilken kompis är man då? visst kärleken går inte styra över. Men nu är de som det är och om han inte vill offra henne för dig så, jaa skippa han.
Citera
2014-02-17, 00:59
Medlem
Ulvinnans avatar
otroligt jobbig situation för känslor rår man ju inte över tyvärr...men han får ju sköta det snyggare..du får snacka ordentligt med honom om att han får hålla det för sig själv eller något...eller så får ni helt enkelt hålla honom på avstånd ett tag ...för jag kan ju förstå hur jobbigt det kan vara...men ta ett alvarligt snack med honom..eller varför inte låta tjejen göra det då kanske han vaknar ur sin förälskelse..
Citera
2014-02-17, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvinnan
otroligt jobbig situation för känslor rår man ju inte över tyvärr...men han får ju sköta det snyggare..du får snacka ordentligt med honom om att han får hålla det för sig själv eller något...eller så får ni helt enkelt hålla honom på avstånd ett tag ...för jag kan ju förstå hur jobbigt det kan vara...men ta ett alvarligt snack med honom..eller varför inte låta tjejen göra det då kanske han vaknar ur sin förälskelse..

Jag har försökt snacka med han någorlunda allvarligt, han säger hela tiden att han aldrig skulle kunna förstöra mellan mig och henne, men bara såsom han känner förstör lite, för min flickvän tycker det är jobbigt att veta om att han älskar henne när hon ska te.x vara med mig.

Hon ser honom som en sjukt bra vän, och hon har så svårt att säga som det är för det kommer såra honom, jag försöker övertala henne till att det är den enda lösningen men hon vill verkligen inte göra han ledsen, får tankarna hur fan kan hon hellre låta han fortsätta hålla på så, och komma mellan vårat förhållande, än att såra en vän bara. som vet om att han kan bli sårad genom kärleken...
Citera
2014-02-17, 01:06
Medlem
Bästa kompis och du kan inte ta ett snack om en sådan sak med honom? Låter inte direkt som ni är nära
Citera
2014-02-17, 01:10
Medlem
Ulvinnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemKronor
Jag har försökt snacka med han någorlunda allvarligt, han säger hela tiden att han aldrig skulle kunna förstöra mellan mig och henne, men bara såsom han känner förstör lite, för min flickvän tycker det är jobbigt att veta om att han älskar henne när hon ska te.x vara med mig.

Hon ser honom som en sjukt bra vän, och hon har så svårt att säga som det är för det kommer såra honom, jag försöker övertala henne till att det är den enda lösningen men hon vill verkligen inte göra han ledsen, får tankarna hur fan kan hon hellre låta han fortsätta hålla på så, och komma mellan vårat förhållande, än att såra en vän bara. som vet om att han kan bli sårad genom kärleken...
Ja,det kan du nog fundera över..det verkar ju som om hon gillar det...men försök övertala henne igen..hon sårar nog inte honom han vet det ju rdan eller hur??
Men fråga om hon verkligen vill såra dig..för någonstans måste det ju kännas i ditt hjärta när hon inte vill göra något åt saken..verkar ju lite skumt..
Citera
2014-02-17, 01:15
Medlem
revodnebs avatar
Du får nog välja. Antingen pucklar du på din "kompis" tills han fattar vinken eller så lämnar du över din flickvän till honom, helt enkelt (eller inte)!
Citera
2014-02-17, 01:15
Medlem
En polare håller inte på med ens flickvän. Sluta häng med snubben så är problemet löst.
Citera
2014-02-17, 01:26
Medlem
Herr-PKs avatar
Slå honom. Fattar han ändå inte så dumpa honom.
Citera
2014-02-17, 01:28
Medlem
Idaistheshits avatar
Säg åt din flickvän att prata med honom! Du säger att hon sagt att hon inte vill göra honom ledsen? Ledsen över vadå undrar jag? Vet han inte redan om att din tjej vill vara med dig och att han inte har en chans på henne? Väldigt udda beteende av dem båda måste jag säga.

Ta ett break från din vän, om han fortsätter träffa din tjej kommer hans känslor bara växa starkare. Bättre att ni inte ses på ett tag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in