2014-02-16, 22:52
Medlem
Min IPad brukar oftast gå till meny rent automatiskt när jag är inne på Youtube eller på Facebook. Varför blir det så?

Och hur får jag stop på det?

Jag upplever också att min IPad blivit gnutta seg. Hur kan jag förbättra den?

Hur gör jag en s.k diskrensning på den. Som på datorer?

Tack på förhand!
Citera
2014-02-17, 04:05
Moderator
Neksnors avatar
Antar att appen du använder helt enkelt kraschar. Händer det bara med några speciella appar och började det när apparna kom i ny version? Kolla om det har kommit nyare (bugfixade) versioner.
Citera
2014-02-17, 07:11
Medlem
felstavadds avatar
Är det en gammal eller ny padda?

Kör du senaste versionen av systemet?
Citera
2014-02-17, 07:23
Medlem
DrogadProfets avatar
Starta om paddan eller avinstallera apparna som kraschar och ladda ner dom på nytt! Händer mig också ibland.
Citera
2014-02-17, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrogadProfet
Starta om paddan eller avinstallera apparna som kraschar och ladda ner dom på nytt! Händer mig också ibland.
Hur startar man om?

Kommer man också förlora några saker också?
Citera
2014-02-17, 22:43
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous-Anonym
Hur startar man om?

Kommer man också förlora några saker också?

Knappen på kanten/kortsidan vid kameralinsen på baksidan. Håll den intryckt tills det kommer upp ett stäng-av meddelande på skärmen.

Alltså det är så basic så det är svårt att förklara, googla så hittar du bilder på hur du ska göra.

Annars börja här: http://convert-dvd-ipad.com/dvdipad/wp-content/uploads/2011/06/ipad_back.jpg

Nej du kommer inte att bli av med några appar om du startar om.
Citera
2014-02-19, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Knappen på kanten/kortsidan vid kameralinsen på baksidan. Håll den intryckt tills det kommer upp ett stäng-av meddelande på skärmen.

Alltså det är så basic så det är svårt att förklara, googla så hittar du bilder på hur du ska göra.

Annars börja här: http://convert-dvd-ipad.com/dvdipad/wp-content/uploads/2011/06/ipad_back.jpg

Nej du kommer inte att bli av med några appar om du startar om.
Hmm...

Om det nu skulle dyka upp en kod som man måste knappa in. Om jag har glömt den koden, vad kan jag göra då?

Och förresten. Kommer det där ens hjälpa?
Citera
2014-02-19, 12:24
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous-Anonym
Hmm...

Om det nu skulle dyka upp en kod som man måste knappa in. Om jag har glömt den koden, vad kan jag göra då?

Och förresten. Kommer det där ens hjälpa?

Tja, om du inte vill det så har du väl inte så mkt val än att fortsätta köra på en padda som avslutar appar lite då och då. Ingen aning om det hjälper i just ditt fall men all elektronik tror jag mår bra av att startas om emellanåt, det rensar systemet precis som en rejäl fylla för oss.

Men som sagt, ditt val om du vill fortsätta som det är nu.
Citera
2014-02-19, 14:04
Medlem
Who's on firsts avatar
Hej
Det kommer med största sannolikhet att hjälpa med en omstart.
Håll som sagt in den lilla avlånga knappen på kortsidan överst tills iPaden stängs av. Tryck sedan som vanligt på startknappen för att starta.
Det kommer att ta längre tid för iPaden att starta från avstängd, ha tålamod och få inte panik om inget verkar hända på någon minut eller så.
Du kommer inte att bli av med något!
Den enda kod som möjligen dyker upp är din inloggningskod (om du har det valet aktiverat) men den dyker ju i så fall upp varje gång du väcker iPaden från vila (svart skärm)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in