2005-08-02, 00:40
Medlem
Denna tråden handlade innan om det starkaste på krogen, vilket jag senare fann en annan tråd om. Så nu tänkte jag att denna tråd skulle handla om Long Island Iced Tea. Är den god? Vad kostar den på ett ungefär ute på krogen?
Citera
2005-08-02, 00:56
Medlem
greger45s avatar
På mitt lokala hak så är det väl en vägg tequila. Alltså fem tequila shot på en väldigt fin trä planka. Är ju bara 40% då, Men plankan är jävligt fin.
Citera
2005-08-02, 02:12
Medlem
Sees avatar
riktigt god.. på vissa ställen kostar den runt 70 på HH.. andra ställen kan ta 150 kr för den..
den innehåller
vodka,
gin,
tequila
rom
cointreau
cola..
alltså 10 cl sprit. mm gott
Citera
2005-08-02, 02:48
Medlem
Agent Coopers avatar
Är som en skön nödraket om man går ut sent!
Citera
2005-08-02, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Cooper
Är som en skön nödraket om man går ut sent!
Eller som ett basebollträ i skallen vid kvart i tre ...
Citera
2005-08-02, 03:53
Medlem
REEEETAAARDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blazter
Är den god?
Marge Simpsons gillar den iaf
Citera
2005-08-02, 06:49
Medlem
arlaharens avatar
Jag tycker att huruvida den är god eller inte HELT beror på bartendern. Vissa lyckas få den att smaka toablock
Så om du säger "en Long Island ice tea, tack" och bartendern frågar vad som är i den... ja, då är det ingen idé.

Men annars är det en drink jag ofta uppskattar, även om Tokyo ice tea är snäppet bättre.
Vad folk menar med basebollträ i huvudet har jag aldrig fattat. Jag kan sätta i mig två utan några märkvärdiga effekter (mer än två brukar ekonomin inte tillåta, häromkring är de 150:-/st).

PS. Kan vara värt att nämna att jag är en tjej på 60kg
Citera
2005-08-02, 14:21
Medlem
Opinions avatar
Även den dödligaste...

Long Island Iced Tea är även den dödligaste av alla drinkar. På nåt sätt tar spritsorterna ut varandra så att den inte smakar speciellt starkt trots att det i många fall inte ryms speciellt mycket cola längst upp i glaset när all spriten och isen är på plats. Risk för överkonsumtion alltså...

Har en kollega som ALLTID när vi är ute några från jobbet beställer in LIIT. Senast var alla på firman (runt 30 pers) ute och käkade och han beställde in 5 i stöten och skickade längs bordet - då gällde det att inte dricka hela utan att ta en LITEN klunk och fort som fan skicka vidare
Citera
2005-08-02, 22:03
Medlem
Hobgoblins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opinion
Long Island Iced Tea är även den dödligaste av alla drinkar. På nåt sätt tar spritsorterna ut varandra så att den inte smakar speciellt starkt trots att det i många fall inte ryms speciellt mycket cola längst upp i glaset när all spriten och isen är på plats. Risk för överkonsumtion alltså...

Som du säger så är det livsfarliga, och geniala, med Long Island att den inte smakar mycket sprit. Man kan i princip hoppa över colan och ändå dricka upp den utan problem och till och med tänka, gott! Min absoluta favoritdrink men tyvärr så brukar den gå på 160:- här i Stockholm, så det blir inte allt för många. Vilket egentligen är bra för en Long Island kan slå till ordentligt när man är på det humöret.

Två Long Island och några bira gör en strålande kväll.
Citera
2005-08-02, 22:25
Medlem
BrotherLouies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Dufresne
Eller som ett basebollträ i skallen vid kvart i tre ...

Hahaha
Citera
2005-08-02, 22:33
Medlem
Det här låter som en drink helt i min stil..tack för tipset
Citera
2005-08-02, 22:43
Medlem
Jag tycker att den är god när den dricks på "rätt sätt".

Brukar inte smaka så mycket på den bara ner i halsen, då bränner det härligt och jag tycker det ger en god eftersmak
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in