2014-02-16, 04:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RullaDen
En vän berättade för mig att det är endast 2-3 vänner som hänger kvar i majoriteten av dity liv men det krävs uppoffringar och ödmjukhet från båda sidor för att det ska hålla. Time will tell vilka som e de riktiga och inte riktiga. Du behöver aldrig kalla dem falska bara för de inte alltid kommer ginnas där. Livet går vidare för alla.

Så är det.

Ts. Lägg din tid på sambon din. Skaffa barn och så bra liv ni bara kan. Åldras och dö. Hjälp gärna andra om tid och ekonomi finns för det med.
Citera
2014-02-16, 05:10
Medlem
Punklivs avatar
Det här är ju väldigt vanligt. Om dina vänner inte visar något intresse för dig är det inte så mycket att göra åt det. Det är inte så konstigt heller eftersom många skaffar jobb, flyttar, bildar familj o.s.v.

Gå vidare, dina riktiga vänner kommer alltid finnas kvar även om ni inte träffas ofta. Det kommer kännas tomt i början men så är det, bara att lida igenom det.

Hellre några få bra vänner än många inte lika bra vänner, eller hur?
Citera
2014-02-16, 09:51
Medlem
Kickexs avatar
Känner likadant.
Kan inte ens föra mig till att skaffa nya vänner då det känns meningslöst baserat på de tidigare vännerna som glider bort.
Citera
2014-02-16, 11:56
Medlem
RullaDens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telstar
Det låter ganska rimligt, då jag i nuläget har 3 kompisar som jag känner alltid har min rygg. Men det känns också ganska dystert att tänka så. Jag vill inte bli 40 bast och endast kunna dela en vänskapsrelation med endast ett fåtal.
Mu missförstod du mig gubben, du kan ju alltid ha andra vänner men det jag syftade på är att du förmodligen bara kommer ha ett par du alltid kan luta dig tillbaka på.
Citera
2014-02-16, 19:12
Medlem
L.s avatar
Pratade faktiskt om det här med min flickvän nyligen och insett att jag själv glidit ifrån många av mina vänner. Dels för att plugg och relation tar upp mycket tid men också för att jag insett att jag har inte så mycket gemensamt längre med mina gamla vänner. Har en handfull kvar som finns kvar och kommer finnas kvar men resten tror jag byts ut.

Inte för att jag sagt upp kontakten men man glider isär.

Som tidigare folk skrivit så känner jag inte heller ett 'behov' av att skaffa nya heller faktiskt
Citera
2014-02-16, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telstar
Jag försöker alltid låta glad

Varför kallar du dom dina vänner när du måste måla upp en fasad varje gång du hör av dig? Låter inte som att dom är vänner. Låter som att dom är kassörer på ICA maxi.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in