Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-02-18, 10:51
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xexy
Ska man använda en laptop med touchscreen för att använda Windows 8, har stödet för mus tagits bort?

Jag har flera Windows 8 datorer, varav en med touchskärm, de övriga körs med tgb. plus mus som vanligt! Så NEJ! Stödet för Mus är inte borttaget!
Citera
2014-02-18, 10:56
Medlem
Xexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Jag har flera Windows 8 datorer, varav en med touchskärm, de övriga körs med tgb. plus mus som vanligt! Så NEJ! Stödet för Mus är inte borttaget!

Ah, men enligt bilden på http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/how-to så verkar Windows 8 vara till för touchscreen-baserade datorer. Man ser liksom ett mänskligt finger som pekar på skärmen.
Citera
2014-02-18, 14:19
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Självklart skall du välja Windows 8 (helst PRO, om du kan)

8:an lär du dej fort...
se bara: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/how-to
som i ett nafs lär dej hantera windows 8!

Du kommer att älska den, så länge du är smart nog att lära dej nyheterna i 8:an!
Citat:
Ah, men enligt bilden på http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/how-to så verkar Windows 8 vara till för touchscreen-baserade datorer. Man ser liksom ett mänskligt finger som pekar på skärmen.
Ser verkligen ut som ett efterblivet operativsystem, verkar som att Microsoft enbart är ute efter att promota Windows Phone och skaffa sig mer marknadsandelar. De flesta kommer ju fortsätta använda Windows i vått och torrt och nu när man blir påtvingad det nya gränssnittet så blir övergången inte lika svår till en av deras telefoner.

Den dagen Linux blir mer spelvänligt så blir det byte direkt..
Citera
2014-02-19, 12:15
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:

JA! Windows 8 har stöd för touchscreen... men det går att använda tgb. och mus ändå. samtidigt eller var för sig!
Citera
2014-02-19, 12:19
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Ser verkligen ut som ett efterblivet operativsystem, verkar som att Microsoft enbart är ute efter att promota Windows Phone och skaffa sig mer marknadsandelar. De flesta kommer ju fortsätta använda Windows i vått och torrt och nu när man blir påtvingad det nya gränssnittet så blir övergången inte lika svår till en av deras telefoner.

Det är din åsikt....
Vill du köra en Trabant istället för en sprillans ny Maserati, så är det helt OK!
Du väljer själv!
Citera
2014-02-19, 19:06
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Haha, ja då lär du få vänta jävligt länge.

Startmenyn ska för övrigt komma tillbaka 100% enligt Winsupersite. När det sen blir vet jag inte. Möjligen i nästa uppdatering till 8.1, eller nästa år när Windows 9 förmodligen kommer ut.

Fram tills dess går det att köra Classic Shell. Då får du tillbaka ditt Windows 7.
Citera
2014-02-19, 20:38
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Gabe Newell är entusiastisk i alla fall när han menar att "Linux is the future of gaming"
Citat:
Startmenyn ska för övrigt komma tillbaka 100% enligt Winsupersite. När det sen blir vet jag inte. Möjligen i nästa uppdatering till 8.1, eller nästa år när Windows 9 förmodligen kommer ut.

Fram tills dess går det att köra Classic Shell. Då får du tillbaka ditt Windows 7.
Mja, jag väljer hellre stabilitet och tillgång till beprövade drivrutiner före några millisekunder snabbare OS, som sagt Vi får se hur hur det blir med Windows 9.
Citera
2014-02-19, 20:51
Medlem
gullgubbens avatar
Citat:

Hahaha, "jag hoppas senpai microsoft ser vad jag tycker". Seriöst, det här är fan patetiskt. Varför inte välja ett operativsystem där du kan göra vad fan du vill, där ett gigantiskt företag inte väljer hur du ska använda din dator?

Men nä, du kanske får tillbaka startmenyn "nästa år när Windows 9 förmodligen kommer ut". lol.
Citera
2014-02-19, 21:12
Medlem
tongzhis avatar
Citat:

eller så struntar man i väntandet och installerar SteamOS beta redan idag.
Citera
2014-02-19, 21:21
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tongzhi
eller så struntar man i väntandet och installerar SteamOS beta redan idag.
Hahaha, det operativet är ju inte ens klart. Dessutom hur många spel finns det till Linux idag?

Citat:
Ursprungligen postat av gullgubben
Hahaha, "jag hoppas senpai microsoft ser vad jag tycker". Seriöst, det här är fan patetiskt. Varför inte välja ett operativsystem där du kan göra vad fan du vill, där ett gigantiskt företag inte väljer hur du ska använda din dator?

Men nä, du kanske får tillbaka startmenyn "nästa år när Windows 9 förmodligen kommer ut". lol.
Det tar 2 tryck att installera startmenyn. Eller så kan du köra på Windows 7. Valet är upp till dig. Allt är väl bättre än Linux, om man ska spela spel?
Citera
2014-02-20, 10:33
Medlem
gullgubbens avatar
Citat:
Allt är väl bättre än Linux, om man ska spela spel?

Mjo, om det enda man gör vid datorn är att spela spel och surfa på faceb- förlåt flashback, så är väl windows helt okej.
Citera
2014-02-20, 17:07
Bannlyst
Enligt min mening Windows 7 är den bästa. Windows 8 har fortfarande en del problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in