Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-15, 20:10
  #1
Medlem
ZkylarsBollars avatar
Ska köpa ny dator nu efter 5 år med samma laptop, skärmen har i princip gått av och jag saknar verkligen en stationär dator, men jag har varit nöjd med Windows Vista!

Så vilket operativsystem ska man nu välja? Bara hört skit om windows 8, sämsta skiten på länge tydligen, krånglig och komplicerad jämfört med tidigare operativsystem. Men jag vet inte?

Åsikter? Vad tycker ni att jag ska använda inom windows? Vad har ni själva?
Citera
2014-02-15, 20:13
  #2
Medlem
Grovedarks avatar
Om du ska köra med Windows tycker jag du kan köra med 7:an. Fungerar klockrent för mig och operativsystemet har aldrig krånglat. Snabbt är det också och mindre ram krävs jämfört med Vista.
Citera
2014-02-15, 20:17
  #3
Medlem
ninjutsus avatar
Windows 7. De hade support för XP under 12 år så supporten för 7an lär inte försvinna än på ett tag.

Är du nöjd med Vista så kommer du garanterat bli nöjd med 7 då det är en snabbare och uppdaterad version av Vista i princip. Vista släpptes ju mer som en övergångsfas till 7 och var antagligen egentligen aldrig menat att bli långvarigt.
__________________
Senast redigerad av ninjutsu 2014-02-15 kl. 20:20.
Citera
2014-02-15, 20:18
  #4
Medlem
7 skulle jag rekommendera, och hoppas på att 9 blir bättre
Citera
2014-02-15, 20:27
  #5
Medlem
Kuittsas avatar
Vista var ju ett lika dåligt system som åttan. Köp sjuan den fungerar ganska bra.
Citera
2014-02-15, 20:31
  #6
Medlem
Om Vista föll dig i smaken ser jag inga skäl till att det inte skulle vara bra att köra på 7 nu eftersom det i princip är en förbättrad version av Vista, som någon tidigare sade känns det helt enkelt som en snabbare och mer uppdaterad version osv.
Citera
2014-02-15, 20:34
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZkylarsBollar
Så vilket operativsystem ska man nu välja? Bara hört skit om windows 8, sämsta skiten på länge tydligen, krånglig och komplicerad jämfört med tidigare operativsystem. Men jag vet inte?

Åsikter? Vad tycker ni att jag ska använda inom windows? Vad har ni själva?
Vad gör du med datorn? Spelar du spel? Eller surfar du bara och kollar på film?

Windows 8 är inte krångligare än Windows 7. Det tar 20 sekunder att fixa så att det är precis som Windows 7. Det är bara cry babies som hävdar något annat.
Citera
2014-02-15, 20:35
  #8
Medlem
Wheeler88s avatar
Windows 8 ser ut som en jävla mobiltelefon. Med appar och skit, tar verkligen tid att vänja sig vill jag lova.

Personligen fick jag som van datoranvändare googla fram hur man ens stänger av datorn på ett vanligt sätt.
Citera
2014-02-15, 20:38
  #9
Medlem
Sekretessbelagds avatar
Jag rekommenderar Windows 8. Det inledningsvis dåliga rykte detta operativsystem fått är mest på grund av rädsla för förändring. Återkommande argument för att W8 skulle vara sämre än föregångaren är att man tagit bort startmenyn och till exempel att det bara skulle vara anpassat för touch-skärmar. Men när man väl förstår sig på tänket så blir arbetet mer effektivt.
Citera
2014-02-15, 20:39
  #10
Medlem
Lykros avatar
Många nejsägare angående windows 8

För mig har åttan fungerat mycket kvickare att starta och arbeta med.

Med windows 7 jobbade hårddisken väldigt ofta med olika saker utan att riktigt berätta varför.
(Ljudet hörs på skårrande mekaniska diskar). Även med indexering och dylikt avslaget så fortsätter jobbandet.

Nu i windows 8 har det upphört och datorn kan idla mycket bättre för mig i alla fall.

I allmänhet har datorn blivit mer responsiv och lättkörd med åttan jämfört med sjuan.
Citera
2014-02-15, 20:39
  #11
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastaprofeten
Vad gör du med datorn? Spelar du spel? Eller surfar du bara och kollar på film?

Windows 8 är inte krångligare än Windows 7. Det tar 20 sekunder att fixa så att det är precis som Windows 7. Det är bara cry babies som hävdar något annat.

finns väll inga förinställda inställningar vad du pratar om är en modifikation som heter Start8 som är ett tredjeparts mjukvaruprogram, som finns tillgänglig för nedladdning?
Citera
2014-02-15, 20:46
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
finns väll inga förinställda inställningar vad du pratar om är en modifikation som heter Start8 som är ett tredjeparts mjukvaruprogram, som finns tillgänglig för nedladdning?
Ja, precis. Men Windows 8 har många fördelar annars. Snabbare, startar fortare, säkrare, inbyggt OneDrive. Tar liksom 2-3 tryck att installera Classic Shell.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback