2014-06-06, 18:21
Medlem
Ibn.Battutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Som relativt nyregistrerad torde du kanske själv använda sökfunktionen, citera och ge mig en par rejäla magsugare! Att detta inte kommer att ske är ingen högoddsare.

Orealistiska utopier som beskrivs med bibellånga texter kommer aldrig att rädda er ifrån det totala nederlaget i den här frågan. Rent parlamentariskt ser det ju inte direkt ljust ut för er heller
Ska jag använda sökfunktionen för att jag är nyreggad som en övning menar du? Det ligger på skribenten att sörja för att ämnet inte redan är avhandlat, inte respondenten.

Nämn en ideologi som inte åstundar utopier eller skriver bibellånga texter.
Citera
2014-06-18, 14:02
Medlem
Kheperas avatar
Mitt problem med rösta på SD är att partiet inte återspeglar mina liberala värderingar. Jag tar också ett mycket grundläggande avstånd från främlingsfientlighet. Ser en alltför gemensam grund i identitetspolitik hos SD och F!.
Citera
2014-06-18, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Mitt problem med rösta på SD är att partiet inte återspeglar mina liberala värderingar. Jag tar också ett mycket grundläggande avstånd från främlingsfientlighet. Ser en alltför gemensam grund i identitetspolitik hos SD och F!.

Ja, de har mycket gemensamt. Ryktas om ett samarbete efter valet.
Citera
2014-06-18, 18:24
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ja, de har mycket gemensamt. Ryktas om ett samarbete efter valet.
Haha! Om de bara kunde enas om vilken befolkningsgrupp alla problem beror på så.
Citera
2014-06-18, 20:43
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Jag tar också ett mycket grundläggande avstånd från främlingsfientlighet.
Kommunister är välkomna till ett Free State Project? John Galt var förfärlig som villkorade invandring till dalen med att man måste erkänna värderingarna?

Tillhör det definitionen av liberal att sakna självbevarelsedrift? 2 av 3 utlandsfödda röstar rödgrönt enligt SCB. 4 av 5 svenska muslimer röstar rödgrönt enligt undersökning i Metro.

Löfwen, Mona Muslim, m.fl. viker sig dubbla av skratt åt borgerligheten, som entusiastiskt importerar oppositionsröster.
Citera
2014-06-18, 23:47
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Kommunister är välkomna till ett Free State Project? John Galt var förfärlig som villkorade invandring till dalen med att man måste erkänna värderingarna?

Tillhör det definitionen av liberal att sakna självbevarelsedrift? 2 av 3 utlandsfödda röstar rödgrönt enligt SCB. 4 av 5 svenska muslimer röstar rödgrönt enligt undersökning i Metro.

Löfwen, Mona Muslim, m.fl. viker sig dubbla av skratt åt borgerligheten, som entusiastiskt importerar oppositionsröster.

Precis. Självbevarelsedrift och pragmatism liberaler!
Citera
2014-06-19, 00:10
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Tillhör det definitionen av liberal att sakna självbevarelsedrift?
Jag håller inte med om inte att självbevarelse kräver främlingsfientlighet.
Citera
2014-06-19, 00:12
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Citat:

Är en starkare reglerad invandring än dagens lika med 'främlingsfientlighet', eller är det något annat hos SD:s politik du tänker på?
Citera
2014-06-19, 00:42
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Jag gillade sin sågning av feminism på din blogg. Fast är inte feminism snarare poststrukturalism än strukturalism?

SD är det enda partiet som tar avstånd från de radikalfeministiska - frihetshatande - strömningarna i Sverige.
Citera
2014-06-19, 21:58
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Det är en utsaga om verkligheten: Om en liberal koloni låter kommunister bosätta sig så att kolonin till slut består av 60% kommunister så kommer liberalismen bevaras. Självbevarelse kräver inte främlingsfientlighet, säger liberalerna triumferande.

Problemet är att så har inte verkligheten fungerat i historien. Folkmajoriteten bestämmer lagarna, vare sig man gillar det eller inte.
Citera
2014-06-24, 22:32
Medlem
Vilken skittråd. Det bästa måste vara att "lägre invandring" anges som ett liberalt argument.
Citera
2014-06-25, 00:48
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldstein
Vilken skittråd. Det bästa måste vara att "lägre invandring" anges som ett liberalt argument.
Vilket skitinlägg. Varför skriva öht om du inte tänker formulera några argument?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in