2014-02-15, 15:10
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Min tjejkompis kom just på besök, hennes väninna fick däremot sitta kvar och hålla min väninnas bil varm med sitt gigantiska arsel, hursomhelst den här väninnan hade uttryckt önskemål till min väninna om att få följa med upp till mig för att hälsa, eller kanske för att det var kallt i bilen bara, inte av intresse att träffa mig..vad vet jag.

Mina frågor lyder som följer

1: Jag kommer inte på någon bättre term än "third wheel" fast utan parrelation förstås.
Att introduceras för en väns vän, är det en oskriven regel att detta tredje hjul förväntas
hålla igång snacket och ställa fler frågor än er vän vid tillfället?, eller råder rättvis
ge och ta fördelning.

Vem av vännerna befinner sig i ett psykologiskt övertag och äger situationen?
oavsett om man förmår utnyttja det eller inte.
Är den som introduceras av dig mer självcentrerad då?

2: En fråga till er tjejer. Om vi leker med tanken att ni var min väninnas väninna i bilen och vi har aldrig träffats tidigare och ni får följa med er väninna, blir ni tjejer generellt sätt uppfyllda och intresserade av hemmet ni får besöka så att ni skulle kommentera och ställa frågor? för att bilda er en uppfattning om ägaren
(vilken status denne har)

Det är vad jag önskar att ni skulle göra, medans somliga kanske tvärtom varit rädda för att få negativa gliringar eller bemötas med rynkad näsa av era vänners vänner.

Fungerar det verkligen som i Halv Åtta hos mig irl?.
Jag vill att tredje hjulet ska undersöka mitt hem för att hålla uppmärksamheten borta ifrån min person, enbart för att jag vill skona henne från att känna sig obekväm över att jag inte skulle vara en pratglad figur då.

3: Hur många gånger upprepade jag ordet väninna i texten?
Senast redigerad av Herr Bökberg 2014-02-15 kl. 15:23.
Citera
2014-02-15, 16:19
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Nej och nej. Tredje hjulet ar en person som gor att dynamiken i hela situationen blir fel, det ar inte nodvandigtvis ett tredje hjul inblandat sa fort det ar tre personer i en lagenhet.
Varfor fick hon inte folja med in?
Heter det inte arsle?
Citera
2014-02-15, 17:34
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Nej och nej.
Citat:
2: En fråga till er tjejer. Om vi leker med tanken att ni var min väninnas väninna i bilen och vi har aldrig träffats tidigare och ni får följa med er väninna, blir ni tjejer generellt sätt uppfyllda och intresserade av hemmet ni får besöka så att ni skulle kommentera och ställa frågor? för att bilda er en uppfattning om ägaren
(vilken status denne har)

Det är vad jag önskar att ni skulle göra, medans somliga kanske tvärtom varit rädda för att få negativa gliringar eller bemötas med rynkad näsa av era vänners vänner.
Hur ligger det till då?

Citat:
Tredje hjulet ar en person som gor att dynamiken i hela situationen blir fel, det ar inte nodvandigtvis ett tredje hjul inblandat sa fort det ar tre personer i en lagenhet.

Sak samma vad som är tredje hjulets korrekta bemärkelse, det gick att låna betydelsen för att framhäva en anknytande poäng..men den gick inte hem i stugan, så för att börja ifrån grunden frågar jag, försöker tjejer ställa frågor och kommenterar när dom besöker någon ny bekantskaps hem?

Citat:
Varfor fick hon inte folja med in?
Därför fick hon inte följa med in, för jag har konversationsfobi
Citat:
Fungerar det verkligen som i Halv Åtta hos mig irl?.
Jag vill att tredje hjulet ska undersöka mitt hem för att hålla uppmärksamheten borta ifrån min person, enbart för att jag vill skona henne från att känna sig obekväm över att jag inte skulle vara en pratglad figur då.

Citat:
Heter det inte arsle?
Ah det går på ett ut.
Senast redigerad av Herr Bökberg 2014-02-15 kl. 17:45.
Citera
2014-02-15, 17:56
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Hur ligger det till då?

Sak samma vad som är tredje hjulets korrekta bemärkelse, det gick att låna betydelsen för att framhäva en anknytande poäng..men den gick inte hem i stugan, så för att börja ifrån grunden frågar jag, försöker tjejer ställa frågor och kommenterar när dom besöker någon ny bekantskaps hem?

Därför fick hon inte följa med in, för jag har konversationsfobi

Ah det går på ett ut.

Eftersom vaninnan vantade i bilen later det som att det var ett kort besok. Om det var jag som fatt folja med in pa ett kort besok hade jag saklart kallpratat en smula men inte farit runt och intervjuat personen ifraga om dens hem. Ar det ett langre besok kan man saklart inte sitta helt stum. Jaha sa du ville inte att hon skulle komma in helt enkelt.
Citera
2014-02-16, 18:52
Medlem
Citat:
Heter det inte arsle?
Nej. Grundformen är arsel och bestämd form är arslet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in