2014-02-15, 14:54
Bannlyst
Det är en lite fånig fråga. Den uppkom på tapeten under en period när jag åkte buss, och kom i samspråk med en blind tjej. Ska jag vara ärlig så trodde jag först det var nåt fel på henne, därför ingen på bussen brukar ens vilja inleda ett samtal med mig.

Hon var väldigt trevlig. Nu har jag inte åkt buss på ett tag, men saknar henne lite grand. Jag hade ju förstås trott att hon skulle vilja ta på mitt ansikte.. Det är en annan fråga! Är det vanligt att blinda tar på andras ansikten? På film framställs det ganska sensuellt.. och vi satt ju tillsammans på en lokalbuss, så jag kan ju förstå att läget inte var det optimala...

Jag känner att överskriften kanske är fel, det är väl snarare så att döva och blinda träffar varandra mer i sina föreningar.

Många av er tjejer tror att ni har fel på kroppen, men när jag började prata med den där blinda tjejen som tittade rakt ut, för att hitta rätt uttryck när hon svarade. Det är svårt att förklara, en kille kanske är överviktig, gillar sport och röstar på sverigedeokrterna. So What! Hon lärde mig att se den jag verkligen är.

Tack för ni lyssnade.
Senast redigerad av frukostvin 2014-02-15 kl. 15:01.
Citera
2014-02-15, 16:45
Medlem
pokereves avatar
Flyttad från medicin och hälsa till relationer och samlevnad: allmänt

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem