• 1
  • 2
2014-02-15, 22:58
Medlem
Regina.Spektors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Min pappa betalar månadsvis en försäkring, och när han avlider ska nästkommande generation få 100 000 SEK att dela på. Enligt Folksam så har dem sagt att min pappa inte behöver avlida innan 65 års ålder för att få pengar, men nu säger dem så, vet inte vad jag ska göra, PANIK!!!

Beklagar om detta kommer som en överraskning för dig.

Villkoren för er försäkring bör ni dock ha nedskrivna i försäkringens avtal. Läs genom detta och se vad som verkligen gäller.
Citera
2014-02-15, 23:38
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Min pappa betalar månadsvis en försäkring, och när han avlider ska nästkommande generation få 100 000 SEK att dela på. Enligt Folksam så har dem sagt att min pappa inte behöver avlida innan 65 års ålder för att få pengar, men nu säger dem så, vet inte vad jag ska göra, PANIK!!!
Be din pappa visa kontraktet åt dig så kan du väl förfan läsa vad som gäller?

Uppenbarligen är din far blåögd eller korkad om han litat på vad "de sagt", det är bläcket på pappret som räknas.
Citera
2014-02-16, 01:45
Medlem
Goto10s avatar
Jag har då aldrig hört talas om någon livförsäkring som saknar övre åldersgräns, låter rätt absurt.
Själv har jag både barn och tant som jag inte vill ska stå på bar backe om jag råkar få något hårt i huvudet, därför har jag en livförsäkring. I avtalet står klart och tydligt vilket datum försäkringen upphör att gälla (förutsatt att jag betalar premien), ett datum som råkar sammanfalla med min 65-års dag.
Något liknande står säkert i din fars papper också.
Citera
2014-02-16, 09:22
Medlem
TS måste ju skämta. Hur fan kan du ens tro att de kommer att svara på dina mail? De begår lagbrott om de svarar dig. Det är endast försäkringstagaren eller registrerat ombud som kan begära info. Alt, make/maka.

Just nu tror de säkert att du tänker presentera din far för ett trubbigt föremål. Dvs framtida bevismaterial #1.

För övrigt är 100 K ett skämt för en livförsäkring. Skulle jag lämna jordelivet innan 75 års ålder så får min familj 2.5 miljon. Kostar visserligen 300-400 sek/mån men bortkastat att ta mindre.
Citera
2014-02-16, 21:46
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denkmal
Ytterligare ett exempel som styrker min tes att:
1. Medlemmar i fackförbund tenderar att besitta lägre begåvning än snittpopulationen (tydligt exempel eftersom TS och hans far inte klarar av att resa ut vad som gäller)
2. Försäkringspaket genom fackförbund är ofta inte särskilt bra.

Försäkringspaket genom LO fackförbund tex GS, Transport, metall mfl är aldrig bra då Folksam propagerar ut dessa försäkringar på alla större LO anslutna arbetsplatser till vilka villkor som helst.
Sedna flera år tillbaka utbildas även anställda till att vara säljare åt Folksam på den egna LO anslutna arbetsplatsen, Skev konkurrens?

Kopplingen LO - Folksam är väl solklar för alla??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in