Ska i dagarna flytta hemifrån till min nya studentlya. Det jag tänkte lite på är huruvida det går att söka någon form av bostadsbidrag. Vet nån om det är några gränser för hur mycket inkomster man får ha om man har bostadsbidrag?
Skulle inte vara dumt med några hundringar extra i månaden. Jag tänkte försöka leva på gamla pengar jag ahr sparat ihop nu första året för att undvika lån så mycket som möjligt.
Inkomsten är rätt låg, fast tjänar du inget förutom ditt studiebidrag när du studerar får du fullt bostadsbidrag. Förutsatt att du är ung och har tillräckligt hög hyra.
3500 i hyra för en studentlägenhet? Det är otroligt dyrt!!!!
Jag flyttar in i en nybyggd 1:a fullt utrustad(30 kv, kök, badrum) och den kostar 2915:- per månad
Sen kommer jag få 700 kronor i bostadsbidrag varje månad, så då blir ju kostnaden 2215:- per månad.
Om man betalar 3500:- per månad måste ju bostadsbidraget bli högre.
Om du är osäker så ring, jag fick hjälp att räkna ut alltihop, och kom fram på direkten.
Gå in på försäkringskassans hemsida så hittar du numret..
Inkomsten är rätt låg, fast tjänar du inget förutom ditt studiebidrag när du studerar får du fullt bostadsbidrag. Förutsatt att du är ung och har tillräckligt hög hyra.
När jag testade med en bostadskostnad på under 2000 stod det att det inte fungerade, så det betyder alltså att man inte får något bidrag om det kostar under 2000?