2014-02-13, 18:25
Medlem
Tänkte bara höra med er. Vet att den funkar som trådlös router och så säkerhetskopierar den MBP hårddisk. Min fråga är nu, funkar den som extern hårddisk också? Dvs. jag kan lägga in saker i mappar och sedan komma åt dem därifrån trådlöst?
Citera
2014-02-13, 18:38
Medlem
Ja.
Citera
2014-02-13, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Serboy
Tänkte bara höra med er. Vet att den funkar som trådlös router och så säkerhetskopierar den MBP hårddisk. Min fråga är nu, funkar den som extern hårddisk också? Dvs. jag kan lägga in saker i mappar och sedan komma åt dem därifrån trådlöst?

Köp den inte.
Ren skit.
Min förstördes efter 4 månader. Fick givetvis en ny. Men ändå. Och det är många som har upplevt detsamma.
Skapades till och med en hemsida för Time Capsules som har blivit trasiga.
Skäms Apple!
Citera
2014-02-13, 20:59
Avslutad
Kyrkogården
Citera
2014-02-14, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirSaWa
Köp den inte.
Ren skit.
Min förstördes efter 4 månader. Fick givetvis en ny. Men ändå. Och det är många som har upplevt detsamma.
Skapades till och med en hemsida för Time Capsules som har blivit trasiga.
Skäms Apple!

Det har gått 5 år sedan den senaste registrerades på hemsidan :-/ Något måste dem ju har gjort för att den ska vara stabilare.
Citera
2014-02-14, 08:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Serboy
Det har gått 5 år sedan den senaste registrerades på hemsidan :-/ Något måste dem ju har gjort för att den ska vara stabilare.

Det är absolut inte mer fel på en time-capsule's hårddisk jämfört med en vanlig extern.
Trams utav postaren ovan.

Jag har en TC 2tb och den fungerar ypperligt.
Använder den även som extern disk för flera enheter och har aldrig varit något strul och jag är förvånad över både kapacitet i nätverkshastighet och skriv/läs-hastighet.

Min rekommendation är att köpa, absolut.
Citera
2014-02-14, 12:00
Medlem
Truffys avatar
Om du inte är intresserad av teknik utan mer vill att saker och ting bara ska fungera köp en Time Capsule. Om du vill ha mer funktionalitet för pengarna köp en NAS, förslagsvis en Synology. Den kräver lite kärlek i början men sedan rullar den på av sig själv. Som sagt, inget jag skulle rekommendera till den som saknar intresse.
Citera
2014-02-14, 20:29
Medlem
systems avatar
Tydligen har Time Capsule nuförtiden en fläkt inbyggd, om jag förstått vissa inlägg rätt. Fläkten är nog därför på gott och ont.

Gott: De inbyggda hårddiskarna håller längre än genomsnittet två år, då de nu blir kylda.
Ont: Det låter.

Jag själv kör på gamla AirPort Extreme och har externa diskar kopplade via USB. Dessa diskar kan jag byta när jag vill och de låter bara då de används.

Mitt råd: köp inte Time Capsule.
Vill du ha Time Capsule-fördelarna, köp istället AirPort Extreme och koppla till denna en extern lös hårddisk.

Sedan bör man såklart inte ha alla ägg i vare sig en eller två korgar. Jag rekommenderar därför att man har minst en extern disk till som man använder för sin backup. Om backupen sker via Time Machine, Carbon Copy Cloner eller annat är nog sekundärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in