Citat:
Ursprungligen postat av
boba fett
Ja, att mångkulturalister säger emot sig själva och varandra på löpande band är väl ingen nyhet. Det finns ingen koherent tanke eller sammanhängande struktur i de idéerna alls. Det behövs å andra sidan inte, de vinner ju uppenbarligen ändå.
Det här med folk och raser är ju bara ytterligare ett exempel på när dessa människor inte är koherenta. Det är ju nämligen inte så som du säger, att de anser att det inte finns några olika folkslag överhuvudtaget. Snarare så hävdar de först att det inte finns några svenskar, tyskar, britter, etc., för att i nästa andetag prata om att man måste skydda olika minoriteter och deras kulturer. Då finns det plötsligt olika folk. Med andra ord, det finns olika folkslag när det gynnar agendan.
Om man skulle fråga en av dessa mångkulturalister vad de tycker om Israels eller Japans invandringspolitik så kräver man av dem att de ska vara konsekventa i sin argumentation, något de inte kan. Det är i regel då de plockar fram rasistkortet istället.
Så vad gäller din frågeställning. Ja, om det hade varit en konsekvent inställning, som de höll sig till på ett principfast sätt, då skulle du i teorin ha rätt. Det skulle innebära ett förringande eller till och med omöjliggörande av Förintelsen som fenomen, eftersom den i praktiken förutsätter olika folkslag. Nazisterna skulle då i praktiken endast ha dödat massor av människor, inte judar.
Fast sen så är det skillnad på mångkulturalist och jämställd rasist (dvs att alla raser har samma rättigheter, men att de är olika ändå). Mångkulturalister är ofta flummiga, men man måste skilja på kultur/nationalitet, t ex så är jag samisk, men jag är också svensk, för jag är född här, det gör mig inte mer eller mindre en del av landet. Problemet är att de flesta som debatterar för mångkultur har ungefär samma IQ som en brödrost. Jag är för mångkultur, emot rasbegreppet men jag tänker inte låtsas att det inte finns folkgrupper, det är bara idiotiskt ^^