Citat:
Ursprungligen postat av
Ulvinnan
Min pojkvän..eller som jag säger älskling..spelar också gitarr och sjunger och jag får ju säga att jag tycker om det blir stolt och glad och det känns enormt och om det bara hade varit till mig då hade jag blitt så stolt och glad ..
Det är klart att man blir stolt och glad över att killen är duktig. Det känns också självklart att man hade blivit glad av tanken, men jag tycker ärligt talat att ett sådant framträdande blir för intimt. Det finns liksom inte så mycket man kan göra för att visa sin uppskattning på rätt sätt när det blir så känslosamt. Lite som att någon helt plötsligt skänker en miljon, hur tackar man för det? Och känslor är ju inte bara en gåva utan har med känslor att göra. Allt man kan göra är att älska tillbaka, och kan man själv inte visa det med sång, eller dikter eller liknande så är det svårt att visa tillbaka. Hade jag fått en sång spelad för mig så skulle det i så fall vara väldigt uppskattat på ett större evenemang, så som när/om man gifter sig till exempel.
Till ts: klarar både du och tjejen av intimiteten så tycker jag att det är jättefint att spela den låten, perfekt till alla hjärtans dag, särskilt kanske innan en middag eller fika.