• 7
  • 8
2020-02-09, 00:49
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
INTERVJU MED ÅKE BYLUND
Otroligt intressant, tack för att delar med av detta. Åke framstår enligt det som jag läser, som en väldigt reko kille.
Citera
2020-05-18, 08:21
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio

När vi slutligen gick skilda vägar, så höll inte Mistlur sitt löfte till dem som röstat för att stanna (på Mistlur) och av utlovade inspelningar blev intet.

Mistlur blockerade all utgivning av Mörbyligans musik i många år, tills jag efter överläggningar med MNW (som så småningom köpte upp Mistlur) fick vår numera så populära samlings-CD utgiven.”

Det hade varit väldigt intressant ifall det hade blivit en skiva till med Mörbyligan
Kan man hoppas på en nyutgivning på samlings-CD:n
Eller lite outgivet material, Det kom med i "Progglådan" för några år sedan med en Tonkraft spelning.
Så Hoppas kan man alltid
Citera
2020-05-18, 15:14
Medlem
Intressant ämne som innefattar en hel del från mina ungdomsår. Tackar speciellt Stilichio för intervjun med Åke.

Det första jag minns om Åke var att han coachade ett fotbollslag som jag tror hette Mörby IF. Det var kanske -72 och han var otroligt fet. När ungdomarna löptränades så kom Åke först på mopeden och de efter. Mopeden verkligen vacklade under hans tyngd.
Vi lite mer vattenkammade spelade för Danderyds Sk och vi hade inget att göra med Mörby, jag vet inte ens om jag kände någon där.

Senare i samband med musikframgångarna och speciellt då han fick ihop det med en av de mycket yngre bandmedlemmarna (Marie, om jag inte missminner mig?) så gick han kraftigt ner i vikt. Jag minns även att kilona återkom då det tog slut, antingen med bandet eller med den tolv år yngre kvinnan.

Detta är min minnesbild av en svunnen tid.
Citera
2020-05-21, 17:35
Medlem
Löpträning efter moppe 😁 Låter helt underbart 😁
Citera
2022-09-09, 22:00
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Finns det något kort på Åke utan solglasögon?
Citera
2023-09-12, 11:43
Medlem
somenknivs avatar
Är det någon som sitter på info/bilder etc om minnesskivan till Per Engdahl? Jag vill minnas att det var 4 eller 5 CD-R, och att det var blått omslag. Finns inget på nätet och jag äger den inte sedan ca 20 år.
Tack!
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in