2014-02-12, 18:21
Medlem
scarlots avatar
Hej!
Osäker på om denna tråd hamnar i rätt forumsdel, men jag hoppas det har hamnat rätt.

Har en Huawei B593 4g router med wifi, som är låst till Tele2. Finns det något sätt att låsa upp den här router, så att man kan använda sig av andra operatörer?
Citera
2014-02-12, 18:33
Medlem
Helgedenfetes avatar
https://www.dc-unlocker.com

Funkade skitbra. Det kostade 7 Euro men det var det värt. Min Tele2 router funkar jättebra med andra simkort nu. Kör gratis via Wifog just nu.
Citera
2014-02-12, 18:42
Medlem
TantGuls avatar
Jag köpte upplåsning på en Huawei-tumme via Tradera.
Funkade toppen. Och kanonservice.

Tyvärr har hen inte aktuell annons på din hårdvara, men det finns en annan som har.
Med väldigt goda omdömmen.

50-lappen kostar det.
(Min "tumme" från Telia har jag kört med Tele2, TeleNor och Comvik - utan problem)
Citera
2014-02-12, 20:35
Medlem
scarlots avatar
Åh, tack som fan tipsen!
Ska genast kolla in dom
Citera
2015-06-18, 23:21
Bannlyst
Hej på Er alla!!

Läste lite om upplåsningsmöjligheterna här i tråden..

Grejen är den att jag innehar en b593s som ska vara upplåst utifrån förra
ägaren. (då jag ej sett något upplåsningsalternativ under "allmänna inställningar - "simkort" så
antar jag att snubben är ärlig i fallet)

Nu till frågan.. då jag fått den i fabriksåterställningsläge och pluggat in mitt sim och även smitit
in och lagt in min simkod så vet jag inte varför det ej händer något mer än så!?!

Status för simkortet: grön lampa, samt signal ett par streck.
MEN, den har ett vitt sken på lampan MODE som enligt manualen står för att den "ansluter.." och där står den och tuggar och inget mer händer, lampan WLAN är tänd och blinkar lite ibland..

Datorn säger "begränsad anslutning" samt "nätverk saknas" om jag kika in på nätverksinställningarna på kontrollpanelen.

Är det någon här som vet varför jag ej kan få uppkoppling via min router och vad det kan bero på att jag ej kan nå nätet??

Tackar på förhand och hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig?!

Mvh
Senast redigerad av famouz 2015-06-18 kl. 23:36.
Citera
2015-08-08, 12:04
Medlem
Man kan låsa upp sitt modem GRATIS på Tele2.se.

Du måste ändra APN till det nätverk du ska använda.
Citera
2016-01-20, 08:53
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiggidyGo
Man kan låsa upp sitt modem GRATIS på Tele2.se.

Du måste ändra APN till det nätverk du ska använda.

Plus att du måste kontakta Tele2 och be dom skicka ut en nyckel, som de förövrigt enbart skickar på posten, så du kan låsa upp den helt och hållet.

Jävligt omständigt.
Citera
2016-05-06, 09:17
Medlem
Ursäkta svar på gammal tråd, men då jag precis låste upp mitt B593u-12 från telia gratis tänkte jag att det är värt att dela. Tog ett tag att hitta en lösning som var gratis.

När du sätter i det nya simkortet får du en fråga om kod när du loggar in på routerns konfiguration.

Old algo fungerade inte. New algo funkade på denna (vet inte vilken version som avses, jag har sett 1, 2 och 3)

Men den här funkade: http://huaweiunlockcalculator.com/huawei-new-algo
Citera
2016-05-06, 09:24
Medlem
Crimxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Plus att du måste kontakta Tele2 och be dom skicka ut en nyckel, som de förövrigt enbart skickar på posten, så du kan låsa upp den helt och hållet.

Jävligt omständigt.

Det stämmer inte. Du kan få den via sms eller email.
Citera
2016-11-25, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreasd083
Ursäkta svar på gammal tråd, men då jag precis låste upp mitt B593u-12 från telia gratis tänkte jag att det är värt att dela. Tog ett tag att hitta en lösning som var gratis.

När du sätter i det nya simkortet får du en fråga om kod när du loggar in på routerns konfiguration.

Old algo fungerade inte. New algo funkade på denna (vet inte vilken version som avses, jag har sett 1, 2 och 3)

Kan bekräfta att den kodgeneratorn ovan fungerar. Använde den precis på min enhet från Telia.

Jag lade först på en standardfirmware också som jag hittade här:

https://routerunlock.com/flash-firmw...e-router-free/

Körde inte upgrade tool utan laddade bara upp .trx-filen direkt via det som var Telias special-gui. Processen kändes inte helt normal, fick upp något fel efter första omstart och fick välja recovery men sedan efter en till omstart eller två så var det rent Huawei-gui.
Citera
2017-11-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreasd083

kan bekräfta att den fortfarande fungerar, var så enkelt!

TACK SÅ MYCKET
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in