2014-02-12, 16:56
Medlem
Jag har två datorer. Kan man ta ur systemdisken från Dator 1 och sätta den i Dator 2 för att kopiera över en del filer innan den åker tillbaka i Dator 1?

Dator 2 kommer att använda sin systemdisk som vanligt under denna operation. Antar att det bara är att boota rätt hdd vid uppstart.

Undrar alltså om systemdisken från Dator 1 kan ta skada av att göra ett gästspel som lagringsdisk i en annan dator?
Citera
2014-02-12, 18:02
Medlem
merlin2s avatar
så länge du kopplar dator 1:s hårddisk rätt i dator 2 så är det inga problem då dator1:s hårddisk kommer agera som sekundär hårddisk i dator2. men som sagt, det förutsäger att du kopplar rätt i dator2.

varför inte använda en usb eller liknande eller ftp:a från dator 1 till dator 2.
hur mycket ska egentligen kopieras???
Citera
2014-02-12, 19:19
Medlem
Hur menar du med att "koppla rätt"? det är SATA diskar så går väl bara att göra på ett sätt?

Har inte så stora usb minnen, sedan föredrar jag att utföra kopieringen på Dator 2 då den är skönare att arbeta vid och det är ganska många filer jag ska leta på.
Citera
2014-02-12, 20:19
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haxer77
Hur menar du med att "koppla rätt"? det är SATA diskar så går väl bara att göra på ett sätt?

Har inte så stora usb minnen, sedan föredrar jag att utföra kopieringen på Dator 2 då den är skönare att arbeta vid och det är ganska många filer jag ska leta på.

Det du vill ha är en sådan här:
https://xcore.nordicshops.com/produc...-2x35-sata-hdd

Det finns billigare modeller, och man inser ganska snart att man använder en sådan ganska ofta. Man behöver ju bara öppna en burk istället för två, och vänner och bekanta vill också uppskatta hur snabbt du kan hjälpa med att flytta data från gamla burkar till deras nyinköpta...

Kutym är att ta betalt i öl, alt. whisky.
Citera
2014-02-12, 23:08
Medlem
Jag var lite trög där ang usb... jag har ju faktiskt redan en liknande usb adapter

Blir till o testa imorn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in