2014-02-12, 01:29
Medlem
Hjälp mig gå ner snabbt. :/

173 cm och väger ca 109. :O

Någon skickade snapchat att hon gått ner 9 kg på 1 och en halv vecka på simning.?
Citera
2014-02-12, 01:34
Medlem
heysanns avatar
Jag gick ner 5kg på en vecka typ en gång. (Har dock gått upp de igen haha)
Åt bara kött och sallad samt sås alltså lchf samt drack ingen läsk hade kanske gått med 7 kg om jag hade tränat oxå
Citera
2014-02-12, 03:09
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heysann
Jag gick ner 5kg på en vecka typ en gång. (Har dock gått upp de igen haha)
Åt bara kött och sallad samt sås alltså lchf samt drack ingen läsk hade kanske gått med 7 kg om jag hade tränat oxå

Att skippa kolhydrater och tappa flera kg i vätska kan knappast ses som mycket till framsteg. Det som räknas är att tappa fettvikt, och det kan endast uppnås genom kcal underskott - helst i kombination med träning.
Citera
2014-02-12, 03:18
Medlem
auktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fact

Någon skickade snapchat att hon gått ner 9 kg på 1 och en halv vecka på simning.?

en del vätska och fastande/svält.

men simning är bra för att tappa vikt så att man når en bra vikt för att kunna börja träna mer rejält med mindre risk att skada sig. kroppen behöver värma sig, och vatten är bra på att leda bort värme. därav går många kcal åt uppvärmning.

sluta med socker och andra raffinerade kolhydrater som pasta,ris. ät fibrer som mättar utan att ge något(avföringen blir bra av fibrer, underlättar toabesöken)

handlar framförallt om att lägga om maten, träning är inget måste och kan även öka aptiten.

min åsikt behöver inte stämma.

mvh / auktor
Citera
2014-02-12, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fact

Antagligen har hon mest förlorat mest vätska och knappt något fett alls.

Det man kan göra för att gå ner 3-4 kg på en vecka är att äta 500 Kcal 4 ggr i veckan och mellan 1000-1200 de andra dagarna, samt träna och detta ska du göra i några veckor. Kroppen kommer inte må så bra utav det i längden men du får snabbt resultat.
Citera
2014-02-12, 06:10
Medlem
johanjosefssons avatar
Christian Bale tappade 29kg på 4 månader (gick från 81 till 52 kg), genom att äta en burk tonfisk och ett äpple varje dag. Hungern stillades med hjälp av Kaffe och Cigaretter. Han sprang också väldigt mycket varje dag.

Egentligen hade jag valt bort äpplet och kört 2-3 burkar tonfisk istället för bara 1 burk. Och kört på massa gurka och sallader istället för äpple (som innehåller fruktsocker). Till det hade jag tagit multivitamintabletter varje dag.

Du vill behålla så mycket muskelmassa som möjligt, och därför gäller det att få i sig massor av protein. Mitt tips är att äta massor av grönsaker och tonfisk varje dag och sedan hålla koll så du är under 1000 kcal om dagen.

Du kommer bli så jävla smal, men också ha enorma humörsvängningar. Men jag tror lätt du kan tappa 10 kg på en månad, men då får du vara beredd på lite grann kommer vara muskler.
Citera
2014-02-12, 07:26
Bannlyst
Det är inte övningarna som ger mest, utan den intensiva konditionspasset. Om du vill gå ner i vikt så är det bara att springa fort och länge på bandet eller crossen. Simple as that lycka till!
Citera
2014-02-12, 08:35
Medlem
vilma123s avatar
Vlcd (pulverdiet) hjälpte mig att gå ner 30 kg. Krävdes dock två omgångar. Har inte gått upp ett kilo efter det och är idag normalviktig. Fungerade för mig.
Citera
2014-02-15, 21:50
Medlem
Mitt tips är ohälsosamt ja. Men all sorts snabb bantning är ohälsosamt. Vill du vara hälsosam och må bra kommer det ta tid och då är tipset att ligga på ett underskott, ungefär -500 kcal/dag brukar man säga är bra. Hur som, det verkar inte vara det du vill så jag tipsar om något mindre bra men fungerande.

Börjar med, som andra sagt, vattenvikt är det som försvinner i början då mycket vatten samlas i kroppen och binds med bland annat salt och kolhydrater. Denna s.k. diet är att man äter 450 kcal 6 dagar i veckan och 800 kcal 1 dag. På dessa 6 dagar ska man inte äta kolhydrater, utan det gör man "ätardagen" då man har 800 kcal. En väldigt snål och kontrollerad ätardag. Detta resulterar att du varje vecka äter 3500 kcal.

Om du nu tränar också, säg 1000 kcal varje dag så förbränner du 7000 kcal varje vecka + det som kroppen förbränner timmarna du inte tränar också. Du hamnar hur som helst på ett rejält underskott.

7 kg på en vecka går beroende på hur mycket vatten du har i kroppen. Mitt tips är dock inte att skippa maten, utan ät men ät lite och proteinrikt. Typ kyckling och tonfisk, gurka innehåller mycket vatten och lite kalorier, lök för lite smak i maten och skippa kryddor såsom salt. Drick även mycket vatten! Jag dricker upp mot 4 liter varje dag. Läste att ju mer vatten man dricker desto mer vatten vågar kroppen släppa av vatten vikten, dock inte mer än 8 liter per dag för då dör man. Kan inte säga om denna fakta stämmer eller ej men det är det jag läste.

Lycka till!
Citera
2014-02-15, 23:24
Medlem
bugulus avatar
Förstår ärligt talat inte vitsen med alla trådar där folk vill gå ner snabbt.
För att gå upp i vikt tar det en del tid, så varför tror man att man kan fuska sig till en viktnedgång?

Lyckas man ändå gå ner i vikt snabbt så lär man gå upp lika snabbt igen om man återgår till sina gamla vanor.
Citera
2014-02-16, 00:11
Medlem
Fyll en stor ryggsäck med sten och gå 4 timmar om dagen i rask takt.
Citera
2014-02-16, 03:56
Medlem
borojs avatar
Okunskapen i många av inläggen här är skrämmande. När det gäller att bli av med fett så kan du inte tänka kortsiktigt. Istället för att sikta på 7 kg på en vecka, vilket är helt absurt och orealistiskt, sikta på runt 1 kg i veckan (lite mer eller mindre beroende på hur överviktig du är nu) men gör det under en längre period. Blixtdieter har aldrig och kommer aldrig att funka långsiktigt.

Du går ner i vikt genom att skapa ett kaloriunderskott, alltså att du får i dig mindre energi än du gör av med. Hur stort underskottet ska vara varierar beroende på din kroppssammansättning men mellan 500-1000 kcal är rimligt. Underskottet skapar du antingen genom att äta mindre eller att göra av med mer, dvs. träna. Om du har problem med hungern när du skär ner på maten så ät gärna proteinrik mat då den oftast är mer mättande.

Väg dig varje dag och skriv ner den, men stirra dig inte blind på siffrorna då fettnedgång inte alltid är linjär. Efter någon månad kan du jämföra genomsnittsvikten i början på dieten och den senaste veckan så får du en bra uppskattning på hur mycket du gått ner och kan anpassa de kommande veckornas diet och träning därefter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in