Citat:
Ursprungligen postat av
Fantomsmaerta
Far man fraga varfor du inte klarade det?
Varfor far du inte aktivitetsersattning fran FK om du har 0% arbetsformaga? Har soc forklarat varfor de inte kan sta for hyran pa din lagenhet?
Starka ångestattacker, för stor press, aggressiv chef som hoppades på för mycket. Ett krav var t.ex. att tjäna 30.000+ den första månaden, d.v.s. avsluta stora affärer som jag inte hade en chans på. Ringde runt till förskolerektorer och stod inte ut med att vara en "pain in the ass" mot en stor mängd människor och inte ens tjäna någonting på det själv. (Blev för övrigt ganska motiverad till att jobba på den här arbetsplatsen för att jag underskattade ansträngningen och 30k/månad var en ganska lockande morot. Men, men, det gick som sagt inte så bra som jag hade hoppats.)
Alla andra arbetsplatser nekade min ansökning efter intervjuerna.
Nej, socialen undviker gärna frågan så bra dem kan känns det som. Jag har dock hittat info själv och det verkar tyvärr stämma att den enda möjligheten till bostadsbidrag är om jag själv står på kontraktet (inte i andrahand), vilket hyresvärden ej skulle godkänna. :/
Ska kolla upp det där om aktivitetsersättning från försäkringskassan! Jag antar att det är på grund av att Sverige anser att jag klarar mig på 3000-4000 i månaden vilket jag får från försörjningsstödet. (Inte för att klaga lite OT, men det känns ju inte som något annat än repeterade försök att få ut mig på arbetsmarknaden i deras takt och inte min egen.)
Citat:
Ursprungligen postat av
niko08
låter sjukt skumt.
Om du är tillräckligt "frisk" för att söka "andra sätt än att jobba" så borde du ju rimligen kunna jobba.
om du inte kan jobba så för du ersättning från FK eller soc. om inte så kan du jobba.
En stor anledning till att jag tvingat mig själv till att söka jobb är för att slippa klagomål från myndigheter, föräldrar och andra som står mig nära. Jag känner mig ej kapabel (varken nu eller sedan dem senaste 20-30 jobbintervjuerna) till att sköta ett jobb, men tacka fan för det har jag försökt mitt bästa.
Hur resonerar du angående att jag borde kunna jobba för att jag söker efter andra sätt att tjäna pengar på?
Jag får, som jag skrev i det originella inlägget om jag inte minns fel, att jag får försörjningsstöd från socialen. Jag ska kolla upp möjligheterna till ekonomiskt stöd från försäkringskassan mer noggrant.
Tack till er båda för tipset om FK.