Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-11, 20:40
  #1
Medlem
Meikochans avatar
Ja som sagt, min dator fryser när jag drar ur min usb kabel som tillhör en Saitek x52 pro joystick
Joysticken är kopplad till min gas som jag styr med handen och från den till en usb port i datorn.

När jag drar ur usb kabeln så fryser datorn, men jag kan röra musen, fast när jag klickar så får jag ett pip ljud från mina högtalare, och skulle några fönster bli öppnade, t.ex aktivitetshanteraren så skulle den inte ladda saker och ting som finns i dom mapparna

Vill tillägga att en ominstallation av drivers redan har utförts med inga förändringar.

Specs:
Windows 7 x64
intel core i7 950
geforce gtx 680 (4gb)
Display:
Acer GD245HQ A (DVI) 120hz 1920x1080
"generic pnp monitor" 60hz 1680x1050
senaste drivers för joysticken
Citera
2014-02-11, 20:43
  #2
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meikochan
Ja som sagt, min dator fryser när jag drar ur min usb kabel som tillhör en Saitek x52 pro joystick
Joysticken är kopplad till min gas som jag styr med handen och från den till en usb port i datorn.

När jag drar ur usb kabeln så fryser datorn, men jag kan röra musen, fast när jag klickar så får jag ett pip ljud från mina högtalare, och skulle några fönster bli öppnade, t.ex aktivitetshanteraren så skulle den inte ladda saker och ting som finns i dom mapparna

Vill tillägga att en ominstallation av drivers redan har utförts med inga förändringar.

Specs:
Windows 7 x64
intel core i7 950
geforce gtx 680 (4gb)
Display:
Acer GD245HQ A (DVI) 120hz 1920x1080
"generic pnp monitor" 60hz 1680x1050
senaste drivers för joysticken
Använder du även "säker borttagning av maskinvara" innan du drar ur sladden?
Citera
2014-02-11, 20:47
  #3
Medlem
Meikochans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Använder du även "säker borttagning av maskinvara" innan du drar ur sladden?
Den visas inte som en borttagningsbar enhet när jag har pluggat in min joystick.

EDIT: finns det något annat sätt jag kan göra så att den inte fryser min dator, t.ex inaktivera vissa drivers eller så?
__________________
Senast redigerad av Meikochan 2014-02-11 kl. 21:32.
Citera
2014-02-12, 08:37
  #4
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Vad säger loggboken vid de tidpunkter som du "dragit ut USB-kabeln"???
Citera
2014-02-13, 05:16
  #5
Medlem
Meikochans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Vad säger loggboken vid de tidpunkter som du "dragit ut USB-kabeln"???
Det ser inte ut som att jag får någon logg när systemet fryser, men det kan vara någon av dessa.
ibland så när jag drar ut joysticken så får jag ett ljud som när man drar ut vilken som helst usb, och då fryser inte datorn, och när den fryser får jag inte det ljudet.

The AMD External Events Utility service failed to start due to the following error:
The system cannot find the file specified.

Audit events have been dropped by the transport. 0

Session "Microsoft Security Client OOBE" stopped due to the following error: 0xC000000D

Processor 0 in group 0 exposes the following:

1 idle state(s)
13 performance state(s)
0 throttle state(s)
Citera
2014-02-18, 19:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Använder du även "säker borttagning av maskinvara" innan du drar ur sladden?


Vad jag vet så vid de nyare operativsystemen så skall "Säker bortagning av maskinvara" inte behövas då de löst det genom uppdateringar i systemet.

Gäller från och med Windows 7.
Citera
2014-02-20, 17:12
  #7
Avstängd
Det kan vara ett problem med moderkortet
Citera
2014-02-20, 22:15
  #8
Medlem
X_surfers avatar
radera enheten från enhetshanteraren så kommer systemet att installera om den nästa gång du stoppar in den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback