2020-12-01, 21:33
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColinRobinson
Är inte hans morsa polis och jobbar med "jämställdhetsfrågor" och dylikt skit?

Intressant att hon tar tillbaka sin våldtäktsmannason in i hushållet. Hennes vuxna son har alltså brutalt våldtagit flera okända kvinnor.

Nog för att jag älskar mina barn och skulle dö för dem. Men om någon av mina grabbar skulle våldta någon, så hade de aldrig mer varit välkomna att bo i mitt hus - och jag hade garanterat straffat dem på egen hand efter att samhället "straffat dem".

Men den här poliskvinnan som jobbare med utsatta kvinnor, väljer alltså att ge våldtäktsmannen husrum och mat.

Gissningsvis är det en specifik typ av människa som blir polis i Sverige idag.

Det är inte som förr i tiden när det var halvtjocka gubbar som snurrade på batongen när de patrullerade nerför gatan och höll ordning på gator och torg. Män som tog lag och ordning på allvar och som respekterade sin yrkestitel.

Från vad jag har sett idag, så är det otroligt mycket narcissister inom alla områden av Sveriges rättssystem. Allra främst inom poliskåren.

Man får väl anta att det handlar om kärlekslösa, våldsamma eller manipulerande hemmiljöer som skapar tomtar som den här våldtäktsmannen.

Jag är långt ifrån kriminell - men det finns nog få yrkesgrupper jag föraktar mer än poliser. Bortsett från politiker och journalister, då.
Jag gissar på att Max är enda barnet, och att föräldrarna har svårt att distansera sig just pga det.
Citera
2020-12-30, 19:10
Medlem
Mamman har flera barn varav åtminstone ett mycket dysfunktionellt med diagnoser x flera och stor självskadeproblematik - förutom våldtäktsmannen alltså
Senast redigerad av Jagharklamme 2020-12-30 kl. 19:14.
Citera
2021-04-13, 23:23
Medlem
Skedde en våldtäkt här i strömstad för nån månad sedan. Fick precis nu veta att han bor här i staden sedan en tid tillbaka. Adressen får ni leta rätt på själva. Bara att googla.

Vet givetvis inte om han är skyldig till våldtäkten här i stan, men då polisen har DNA kan man ju tycka att dom borde testat han på momangen.
Citera
2021-04-30, 18:03
Medlem
Han bodde i Uddevalla förut, men flyttade till Strömstad nu i Februari. Heter Karlsson i efternamn numera.
Citera
2021-05-04, 16:59
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Är det polissonen som avhandlas i denna veckas avsnitt av TV3-serien I huvudet på en gärningsman?
Citera
2021-05-05, 23:33
Medlem
Finalavsnittet av senaste säsongen av "I Huvudet på en gärningsman"? Någon som vet vad aset gör idag? All nödvändig info måste delas för att hålla denna galning borta från människor. Otroligt vidrigt att få höra vad offren gått igenom.
Citera
2021-05-06, 01:07
Medlem
Detta är skrivet av ett av offren
Citat:
Posted on November 29, 2017
I förrgår fick jag ett samtal från polisen. Max ska släppas ut ur fängelset inom kort. Minns ni honom? Han som misshandlade, våldtog och ofredade hur många kvinnor som helst hösten 2013. Han som i media kallades “nya Hagamannen”. En eftermiddag i oktober följde han efter mig in i min port och försökte våldta mig men han var för hög och kunde inte hålla fast mig så han staplade bara ut igen medan jag stod fastfrusen kvar i min trappuppgång i vad som kändes som en evighet. I anmälan uppgav jag signalementen: Vit, blond man, ca 1,75 cm lång, normalbyggd, svart dunjacka med kursiv text på ryggen, mörka byxor. Inte särskilt sannolikt att den killen åker fast. Ser ju ut som i princip alla snubbar i hela Sverige. Månaderna efter överfallet var jag så jäkla rädd hela tiden. Jag vågade inte gå ensam till och från jobbet. Jag vågade inte gå där det var folktomt för då är man lätt byte. Jag vågade inte vara där det var för mycket folk (typ en perrong under rusningstid eller en vanlig gata vid 17-tiden) för då kunde jag inte hålla koll på alla. Varje gång jag såg en svart dunjacka högg det till i mig, vilket var typ 173 gånger om dagen.

Ett par månader senare, i februari, får jag ett samtal där de berättar att de häktat en man som passar in på mina signalement och att om jag vill så kan jag komma in och peka ut honom, vilket jag självklart gör. Jag hade ju en glasklar bild av hans vidriga ansikte i mitt minne. När jag bläddrar igenom pärmen med svartvita bilder på vita, blonda, 20-25-åriga män ser alla i princip likadana ut. HUR kan det vara så svårt att peka ut någon som man ser så tydligt i sitt minne?! Jag valde ut två bilder på män och polisen frågade vad det var som gjorde att jag valt just dem; Mandelformade ögon och smalt och odefinierat käkparti. Några dagar senare blir jag återigen kontaktad av polisen, jag hade pekat ut rätt person och nu skulle polisen följa med hem till mig och jag skulle visa exakt vad som hänt och var. De fotade allt. Nån månad gick och sen var det rättegång. Max satt mitt emot mig under rättegången och med ett flin över sina läppar satt han och nekade till allt. Påstod att han inte kom ihåg nånting. Det var hans go-to genom hela processen. Han dömdes till 5 år och 6 månader.

Det var inte första gången Max dömdes för våldtäkt. I juli 2012 dömdes han till 2 års fängelse för våldtäkt och tre fall av sexköp. I augusti 2013 släpptes han villkorligt och bara ett par månader senare började han förgripa sig på kvinnor igen. Han var alltså fri i inte mer än nån månad innan han började våldta igen!

I måndags när polisen ringde mig så berättade de att Målsägande 1 under rättegången gör en dokumentär som tar upp Max är att uppmärksamma att han snart går fri igen och hon vill komma i kontakt med oss som också utsattes för honom. Jag blev till en början ställd och rädd. Det är inget jag gärna påminns om liksom. Men det behöver uppmärksammas. Han ska inte tro att han är lika anonym nu som sist och att han kan bete sig på samma sätt igen. Han har ögonen på sig nu och han ska fan inte få skada någon igen. Imorgon ringer jag T. Det hon utsattes för kunde lika gärna ha hänt mig eller vilken annan tjej som helst. Och vi måste hjälpa varandra.
Citat:
Ursprungligen postat av Dn08
Någon som kan länka FUP? Tidigare länkar är ogiltiga
Har inte FUP men dom, du får gärna maila tingsrätten med målnummer och ladda upp FUP här!

NYKÖPINGS TINGSRÄTT
DOM
Mål nr: B 1020-12R2
2012-05-30

1. Våldtäkt
2. Köp av sexuell tjänst
3. Stöld
Påföljd: Fängelse 2 år

STOCKHOLMS TINGSRÄTT
DOM
Mål nr: B 19298-133
2014-05-22

1. Grov våldtäkt
2. Sexuellt ofredande
3. Misshandel
4. Övergrepp i rättssak
5. Narkotikabrott, ringa brott
Påföljd: Fängelse 5 år 6 månader
Senast redigerad av AM88 2021-05-06 kl. 01:34.
Citera
2021-05-06, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BensHil
All nödvändig info måste delas för att hålla denna galning borta från människor.
All nödvändig info måste hållas hemlig så att inte någon/några får reda på det! Vad säger ni nu då??
Citera
2021-05-06, 21:53
Medlem
Vad gör han idag? Vet hans arbetsgivare om vad han gör? Vet hans grannar om vem han är? Visar ju ingen ånger fortfarande. Häng ut fanskapet.
Citera
2021-05-06, 23:12
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Inte så konstigt att han kallades för den nya hagamannen med det brutala våld han utövade och att han alltid verkade vara påverkad dessutom. Riktigt vidrig kille. Kom det fram vad det var för narkotika han missbrukade? Det var länge sen jag läste om fallet, så kommer ej ihåg.
Citera
2021-05-07, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Inte så konstigt att han kallades för den nya hagamannen med det brutala våld han utövade och att han alltid verkade vara påverkad dessutom. Riktigt vidrig kille. Kom det fram vad det var för narkotika han missbrukade? Det var länge sen jag läste om fallet, så kommer ej ihåg.
Du har inte förstått!

Den riktiga Hagamannen i Umeå var egentligen bara en snäll vanlig svensson men begick avskyvärda brott när han var starkt påverkad av alkohol för då slog det slint i huvudet. Ja jag vet då borde han avstått från att dricka så naturligtvis är han ansvarig för sina handlingar. Men han var inte en ond människa.

Men den ni såg igår ville verkligen våldta för att visa makt mot kvinnor mm så han är mycket mycket värre än han i Umeå egentligen. Det ni såg igår var ren ondska! Det betyder inte per automatik att han är våldsam mot andra män han vet han skulle kunna slå ner utan det finns vissa män som är så mot kvinnor enbart. Han ni såg igår är en sån.

Hagamannen i Umeå planerade inget alls och hade bara tur att han inte åkte fast tidigare medan M*x planerade våldtäkten i källaren. Ni måste tänka utanför boxen för helvete!!!

Nu tror ni jag resonerar felaktigt men jag vet att jag har rätt så kommentera inte detta öht.
Citera
2021-05-08, 07:39
Medlem
billyblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Du har inte förstått!

Den riktiga Hagamannen i Umeå var egentligen bara en snäll vanlig svensson men begick avskyvärda brott när han var starkt påverkad av alkohol för då slog det slint i huvudet. Ja jag vet då borde han avstått från att dricka så naturligtvis är han ansvarig för sina handlingar. Men han var inte en ond människa.

Men den ni såg igår ville verkligen våldta för att visa makt mot kvinnor mm så han är mycket mycket värre än han i Umeå egentligen. Det ni såg igår var ren ondska! Det betyder inte per automatik att han är våldsam mot andra män han vet han skulle kunna slå ner utan det finns vissa män som är så mot kvinnor enbart. Han ni såg igår är en sån.

Hagamannen i Umeå planerade inget alls och hade bara tur att han inte åkte fast tidigare medan M*x planerade våldtäkten i källaren. Ni måste tänka utanför boxen för helvete!!!

Nu tror ni jag resonerar felaktigt men jag vet att jag har rätt så kommentera inte detta öht.

du är ju helt väck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in