2014-02-11, 02:02
Medlem
keyboardcowboys avatar
För att göra en lång historia kort, och för att inte avslöja min eller hennes identitet förkortar jag historian.

Men jag och mitt X gjorde slut, sen dess har hon påstått att jag slagit henne, kallat mig psyko och stalker osv osv. Sen vi gjorde slut har jag hört av mig 3 gånger, 1 för att hämta mina grejor (fullt naturligt), andra gången för hämta "andra rundan" (småsakerna man glömde), då skickade jag mina bästa vänner att göra det.

Nu tredje gången är det några månader efteråt, såg henne på stan. Tänkte försöka vara "the bigger person" och ringa och säga att vi borde lägga ner stridsyxan, orkar inte gå runt och va orolig att träffa henne på stan (eller hennes vänner) och undra vad hon har sagt om mig osv.

Självklart backfirea det och hon börja kalla mig stalker och skrika att jag var psyko osv. Hon är så jävla uppblåst att hon tror jag vill ha henne tillbaka fortfarande (inte ens om jag fick 1 mille skulle jag vilja det).

Det känner jag mig så jävla KRÄNKT av hela den här grejen (från dag 1 när hon börja bete sig såhär)

Som kille känner man sig så maktlös, vad kan man göra? Skrika tillbaka? Anklaga tillbaka? Då blir man bara ännu mer "psyko" som hon påstår att man är, man kan inte diskutera på något sätt.

Tycker hon har gått för långt i sina anklagelser, och undrar vad hon sagt till sina vänner sin familj osv (vi bor i en liten stad, så man springer på folk ofta), hade jag flyttat härifrån (Eller hon) hade jag inte bryt mig. Men jag vill ha någon slags upprättelse, man behandlar fan inte folk såhär. Bara för hon är tjej kan hon inte dra "offer kortet" direkt.

Så vill anmäla henne för förtal, få henne dömd. Sen ska jag skita i henne i alla tider.

Hur tror ni det kommer gå? Vad kommer hända? Hur polisanmäler man ens någon? Vad borde jag göra för att försöka mig om att hon blir dömd?

Tusen tack för all hjälp <3
Citera
2014-02-11, 02:07
Medlem
Awards avatar
Ord mot ord blir oftast inget, ett råd är att bara gå vidare och ignorera henne, det kommer hon påverkas mest utav.

Bara gå vidare, vet hur du känner men det ger oftast inget mer än problem.
Citera
2014-02-11, 02:12
Medlem
Allvarligt talat... lägg inte ner mer energi på henne om det nu ändå är så att du inte gillar henne alls längre. Låt henne få smaka på "karma's a bitch" i stället. Hon får sitt, tro mig. Livet är för kort för att slösa energi på skitsaker.
Citera
2014-02-11, 09:13
Medlem
eXtremos avatar
Varför tänker du polisanmäla? Förtal ligger inte under allmänt åtal.
Citera
2014-02-11, 09:57
Medlem
Som eXtremo säger så är detta inget som faller under allmänt åtal utan det är du själv som behöver stämma ditt ex. Menar du allvar så lämnar du en stämningsansökan till Tingsrätten där ni bor och för att vinna så behöver du kunna bevisa att hon uppsåtligen spritt uppgifter om dig som är avsedda att utsätta dig för andras missaktning.

Observera då att bevisa avser just bevisa, inte bara tycka.

Lämpligtvis tar du hjälp av advokat. Eventuellt kan rättsskyddet i sin hemförsäkring hjälpa till med en del av kostnaderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in