2014-02-10, 20:13
Medlem
Tag5s avatar
Bandet har precis släppt nya plattan Hydra och den innehåller ett par riktiga godbitar. Skivan har ett par gästartister, bland annat Xzibit och Howard Jones (ex Killswitch Engage). Men frågan är om någon vet vem det är som står för growlet i låten Silver Moonlight. Har kollat låtcredits och googlat runt lite men inte hittat svaret på min fråga.
Citera
2014-02-10, 21:32
Medlem
"What have you done" Är favorit låten av Within Temptation.
Citera
2014-02-10, 21:50
Medlem
de borde gå tillbaka till det ursprungliga soundet, de har tappat så mkt på senare år.
Citera
2014-02-10, 21:51
Medlem
xzibit wtf liksom
Citera
2018-12-08, 00:55
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
de borde gå tillbaka till det ursprungliga soundet, de har tappat så mkt på senare år.

Håller verkligen med. "Mother Earth" och "Silent Force" känns som bandets bästa. Efter detta blev allt så kommersiellt.

Ta till exempel Anders Fridén som är med på deras nya album. Han skriker en kort mening, upprepade gånger, i "Raise The Banner". Hans del i låten är så liten att det inte hade gått att avgöra att det är han, om det inte stod i låtrubriken. Han är alltså bara med för att bandet ska kunna sälja lite extra antal skivor och streams.

Att Within Temptation sedan dumpar några av sina största hits från setlisten för att fylla på med ännu mer nya låtar och kunna sälja än fler exemplar av nya skivan gör ju bara det hela ännu mer tråkigt.
Citera
2025-11-27, 16:12
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Within Temptation har släppt 8 st. fullängdsalbum hittills. Nu har jag roat mig med att lista favoritlåtarna från dessa album. En låt per album höll jag mig till.

Min lista:

Bästa låten är "Restless" från "Enter" (1997)
Bästa låten är "Ice Queen" från "Mother Earth" (2000)
Bästa låten är "Angels" från "The Silent Force" (2004)
Bästa låten är "What Have You Done" (feat. Keith Caputo) från "The Heart Of Everything" (2007)
Bästa låten är "A Demon's Fate" från "The Unforgiving" (2011)
Bästa låten är "Whole World Is Watching" (feat. Piotr Rogucki) från "Hydra" (2014)
Bästa låten är "Mercy Mirror" från "Resist" (2019)
Bästa låten är "Entertain You" från "Bleed Out" (2023)

Vissa album här, som första och senaste, tycker jag inte håller speciellt hög klass alls. Där var det mer eller mindre hugget som stucket vilken låt jag valde. Det var dock synnerligen knepigt att välja från vissa andra album. Men såhär blev det.

Håller ni med i någon utsträckning eller hur ser era listor ut?
Senast redigerad av CtrlAltDelThis 2025-11-27 kl. 16:21.
Citera
2026-01-02, 14:29
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Within Temptation gillar ju att ha med olika gästsångare på plattorna och nästa medverkan blir från inga mindre än Smash Into Pieces.

Denna kommande Within Temptation-låt heter "Somebody Like You" och kommer finnas tillgänglig 9 januari. På en streamingtjänst nära dig. Omslaget finns online.

Vi får se hur bra (eller dåligt) detta kan bli. Kan ändå tycka att de flesta Within Temptation-samarbeten blivit lyckade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in