2015-10-13, 20:44
Medlem
Träningen idag. Kände mig väldigt otränad både fysiskt och psykiskt. Men det va riktigt gött att träna, ska se efter torsdag om jag ska anmäla till Varberg eller om jag ska Hoppa den och ta Lomma helgen Efter.
Citera
2015-10-14, 20:08
Medlem
Trött efter träningen igår. Seg och har fortfarande lite ont knäet / låret från matchen. Bestämmde mig att Hoppa Varberg och satsa på Match i Lomma helgen efter. Känns bra att ge huvet och kroppen en vecka till.

Har beställt Vitaminer och järn så nu ska foörhoppningsvis min seghet kanske släppa lite.

Hösten är underbar på många sätt förutom att min ångest och deppretion tar tag lite hårda om mig. Har funderat på att sola lite solarium för uv strålarna. Bara små stunder då och då.
Citera
2015-10-18, 15:48
Medlem
Vilodag idag !

Igår va det egentligen sparring men ska inte sparras förän om 2 helgen dvs den 30...

Kommer antagligen kännas skumt, men det är bara att börja igen.

Igår som sagt va det egentligen sparring men körde säck istället och körde en del fotarbete för att känna av var tyngden ligger för att få rätt tyng i slagen. Blev även några ronder mitts... Börjar känna att jag fått tillbaka gnistan....

Känner egentligen att jag behöver träna mer inviduellt än vad jag gör nu. Känns tyvärr inte som passen i stora avancerade gruppen ger det jag vill ha ut. Jag känner att jag vill kunna finslipa mer. Känner inte att jag behöver dom där fyspassen med 5 ronder fys mittsar.... Nej jag får min fys ändå. Jag vill kunna lägga tiden på att slipa ner tekniker, att jobba på min stil. Få hitta min stil ordentligt.
Citera
2015-10-19, 13:46
Medlem
TheBusters avatar
Nu har jag äntligen läst ifatt, kul att du tävlar och krigar på. Om du har har några filmer får du gärna PMa
Citera
2015-10-19, 19:41
Medlem
Ske se om jag hittar något.

Fys idag, intervaller i backar och sen trappor

Är apjobbigt men det ger goa resultat.

Snackade även med Coachen och vad jag fattade på honom blir det tillbaka och köra några D-matcher för mer rutin och avslappning. Inte så kul besked men vad ska man göra. Vill man gå frammåt och lyckas får man ibland vända och gå 2 steg bak för att kunna gå över hindret.
Citera
2015-10-20, 20:47
Medlem
Tränning idag. 1a passet 1 timmes clinch träning. precis som alla andra tisdagar Och andra passet ren boxning.

Snackade med tränaren även idag om vad jag ska öva på och tänka på. Och det är att slappna av och slå mina slag gömda i min takt. Dvs inte ha min stil sen stanna upp en halv sekund och sen slå utan hålla stilen sen bara pop pop ! Så det blir att öva på det.
Citera
2015-10-22, 20:31
Medlem
Träning idag.

Första passet va 1 timmes mittsar. Eller ja man höll ju halva tiden så 30 min aktiv mittsar.

Kändes bra. Måste fortsätta jobba på att slappna av och inte stressa utan hitta balansen innan jag fortsätter. Tex om jag har slagit en kompination och avslutar med en spark, och sen blockar och kommer ur balans så ska jag istället för att slänga iväg en halvbra spark ur balans. Blocka, hitta tillbaka till balansen även om det tar lite längre tid och sen sätta sparken. Vilket är rimligt men man kan glömma det i stundens hetta. Sen ta det lugnt, inte stressa upp mig utan gå i mitt tempo och sparka och slå avslappnat och rappt.

Andra passet va tekniker på varandra, och sen sparring. Blev enbart kropps sparring för mig vilket gick bra och är bra för mig, måste lära mig att ta mig in och det måste man ju för att få slå kropp.

Sa till klart och tydligt att det va inga slag i huvudet pga förmodad hjänskakning för 3 veckor sen. Men ändå ska nån idiot köra spinning back kick, han dock flytta mig. Men sa till en gång till. Men tyuvörr sådär 30 sec senare kommer en till som jag även den undviker men blir faktiskt lack denna gången och skiter i att fortsätta sparras.

Men annars en bra träning, Kändes bra !
Citera
2015-10-24, 16:27
Medlem
Ingen träning denna helgen, Känner mig krasslig. Så bestämde mig för att låta kroppen vila och köra fullt nästa vecka istället. 1 Vecka kvar till sparring mot huvudet igen.
Citera
2015-11-04, 18:57
Medlem
Går framåt, En hel del privata saker som är lite viktigare just nu dock... Igår lyckades jag också knäa ihop med en annan kille undersparring vid en spark. Vilket resluterade i att mitt knä är STORT ömt och har lite svårt att gå idag. Men men, det löser sig
Citera
2016-02-10, 10:42
Medlem
Vad händer? Är vårtermin. Tror vi är tre tävlingar in på säsongen o inget nytt här .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in