• 1
  • 2
2014-02-10, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AUnatur
Hehe ja jag gillar att gnälla ikväll
Kan känna igen mig lite i det du säger att jobbigast biten är att börja.. så är de nog för mig med.. men grejen jag kommit fram till nu om varför jag hatar städa/laga mat är: DET TAR TID JAG HELLRE VILL LÄGGA NER PÅ ATT LÄRA MIG SAKER! Jag läser mycket hellre en intressant artikel eller ser någon dokumentär än städar/lagar mat som är samma sak som att träna: man blir kanske snygg/nyttig av det men också DUM/KORKAD (om man ska göra det för mycket i alla fall)...

Och ja det där med kock-grejen känner jag igen.. så nej, ingen kock-kille till mig ;P
Ja, och jag sitter hellre hemma hela dagarna och ser dokumentärer eller läser artiklar än att gå till mitt jobb. Det är dock inte så verkligheten ser ut.
Du får helt enkelt försöka bli så smart på dina artiklar och dokumentärer att du kan bli rik och anställa någon som lagar mat till dig varje dag.
Alternativt flytta hem till lilla mamsen igen så hon kan ta hand om dig till du växer upp!
Citera
2014-02-10, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AUnatur
Hehe ja jag gillar att gnälla ikväll
Kan känna igen mig lite i det du säger att jobbigast biten är att börja.. så är de nog för mig med.. men grejen jag kommit fram till nu om varför jag hatar städa/laga mat är: DET TAR TID JAG HELLRE VILL LÄGGA NER PÅ ATT LÄRA MIG SAKER! Jag läser mycket hellre en intressant artikel eller ser någon dokumentär än städar/lagar mat som är samma sak som att träna: man blir kanske snygg/nyttig av det men också DUM/KORKAD (om man ska göra det för mycket i alla fall)...

Och ja det där med kock-grejen känner jag igen.. så nej, ingen kock-kille till mig ;P
Lägger du verkligen all din vakna tid på att läsa artiklar och se dokumentärer? Och om du tar en av de timmarna till mat/städning så blir du dum och korkad?

Men om du nu hatar att laga mat, och nöjer dig med att äta ren avokado, vad är då problemet?
Citera
2014-02-10, 10:45
Medlem
ThePlayboys avatar
Det var ett jävla tjat om lax!
Citera
2014-02-11, 12:18
Medlem
Att öppna en laxförpackning är inte att laga mat från grunden.
Att köpa en hel lax och filéa är att göra det från grunden. Det är ju det som gör det roligt.
Citera
2014-02-11, 18:27
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Tråkigt ?

Är ju fan nästan lika kul som att ligga eller skita när det verkligen trycker på.
Citera
2014-02-11, 19:25
Medlem
Bbobis avatar
Man måste ju inte hålla på med recept som tar 1-2h.

Ofta är det man köper som halvfabrikat sånt som tar 2min att röra ihop själv bara att man inte insett hur simpelt det är.

Annars är det om sagt ovan att det är så att vara vuxen, att börja göra saker själv. Hur gammal är du? Säg 18 år det är 6570 dagar. Tänk hur många gånger dina päron stått och lagat mat från grunden.

Blir roligare om man hittar något man gillar och skapar lite passion för det.

Annars finns det väldigt mycket god mat "från grunden" där man bara hackar och slänger in allt i ugnen. Behöver inte vara svårare än så att göra god, hemlagad mat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in