2014-02-09, 23:25
Medlem
Hej!

Jag noterade att man på flashback förkortar namnet på månaden oktober som "Oct" (http://sv.tinypic.com/view.php?pic=11jxl5h&s=8#.Uvf_JPl5M3c), vilket torde vara inspirerat av antingen latin eller engelska. Hur som helst är det förstås inte konsekvent med hur namnen på andra månader förkortas, och det torde därför vara lämpligt att ändra till det korrekta "Okt".
Citera
2014-02-09, 23:27
Medlem
soulreapers avatar
På vilket sätt skulle detta inte vara konsekvent? Om man registrerar sig i maj får man may som registreringsmånad.
Citera
2014-02-09, 23:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrargyrum
Hej!

Jag noterade att man på flashback förkortar namnet på månaden oktober som "Oct" (http://sv.tinypic.com/view.php?pic=11jxl5h&s=8#.Uvf_JPl5M3c), vilket torde vara inspirerat av antingen latin eller engelska. Hur som helst är det förstås inte konsekvent med hur namnen på andra månader förkortas, och det torde därför vara lämpligt att ändra till det korrekta "Okt".

Det handlar om mjukvaran som forumet är uppbyggt kring, vBulletin eller så.
Citera
2014-02-09, 23:28
Medlem
vtcs avatar
Alla månader har sin engelsk förkortning; inget konstigt med det.
Citera
2014-02-09, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
På vilket sätt skulle detta inte vara konsekvent? Om man registrerar sig i maj får man may som registreringsmånad.
Minnet sviker mig tydligen. Hade för mig att jag tidigare sett "Maj", men ser nu att du har rätt
Citera
2014-02-09, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Okej, tack för svaret!
Citera
2014-02-10, 00:20
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Forumet är byggt på vBulletin, fast nu i en kraftigt ombyggd version. admin har nämnt någonstans att det är inte mycket av VB som finns kvar. Under åren så har titlar och annat migrerat över till svenska. "Banned" heter numera "Avstängd" o.s.v. Det enda som är kvar (tror jag) av det engelska originalet är förkortningarna för månaderna.
Citera
2014-02-10, 14:33
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Forumet är byggt på vBulletin, fast nu i en kraftigt ombyggd version. admin har nämnt någonstans att det är inte mycket av VB som finns kvar. Under åren så har titlar och annat migrerat över till svenska. "Banned" heter numera "Avstängd" o.s.v. Det enda som är kvar (tror jag) av det engelska originalet är förkortningarna för månaderna.

Ja, jag känner till det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in