Hittade min gamla NES-konsol för ett tag sedan och blev sugen på att lira lite. När jag väl ska spela så blinkar lampan på konsolen och bilden på teven blinkar också. Jag googlar lite och finner att problemet kan vara själva connectorn inne i konsolen. Jag börjar med diverse knep så att spelen ska få kontakt med den men får inget resultat.
Därefter öppnar jag upp konsolen och rengör både connectorn och platsen där connectorn sitter inne i konsolen. Testar igen... funkar inte. Läser lite mer på nätet och hittar några guider till att binda upp dessa "pins" som finns på connectorn. Försöker sedan starta men det funkar fortfarande inte.
Det kan väl även vara spelen som måste rengöras, eller?
Finns det ingen hopp kvar? Vad mer finns det att göra, köpa ny connector?
Hittade min gamla NES-konsol för ett tag sedan och blev sugen på att lira lite. När jag väl ska spela så blinkar lampan på konsolen och bilden på teven blinkar också. Jag googlar lite och finner att problemet kan vara själva connectorn inne i konsolen. Jag börjar med diverse knep så att spelen ska få kontakt med den men får inget resultat.
Därefter öppnar jag upp konsolen och rengör både connectorn och platsen där connectorn sitter inne i konsolen. Testar igen... funkar inte. Läser lite mer på nätet och hittar några guider till att binda upp dessa "pins" som finns på connectorn. Försöker sedan starta men det funkar fortfarande inte.
Det kan väl även vara spelen som måste rengöras, eller?
Finns det ingen hopp kvar? Vad mer finns det att göra, köpa ny connector?
Gör rent med typ nån alcogel liknande , och testa med elektronik sprej det funkade för mig
Annars kan de vara connectorn som är paj, de går att köpa nya och ganska enkelt att byta, men i första hand rengör spelen med lämpligt medel och se ifall de hjälper
Jobbade på en mod-butik tidigare och vi fick precis detta problemet med ett par NES konsoler. I 9/10 fall så var det just connectorn som var helt pajj. Man kan köpa nya för typ 30-50kr, vi köpte våra från Kina för 12kr st och tog 500kr för lagningen (Y).