2014-02-09, 15:52
Medlem
dangerousdangers avatar
har sedan en tid tillbaka flyttat till en ny stad helt ensam och känner ingen här. allt har funkat fint men börjar bli sjukt uttråkad då jag inte har så mycket att göra på min lediga tid. har ni några tips på vad man kan göra en söndag i en helt ny stad (eller vilken dag om helst egentligen men söndagar är extra döda så behöver verkligen tips NU innan jag går in i väggen)...

är som sagt helt ensam och känner ingen, så vad kan man göra helt ensam i en ny stad på en söndag?
Citera
2014-02-09, 15:57
Medlem
Nalixs avatar
Vågar du nämna vilken stad eller iallafall vilket län?

Du kan alltid gå och simma, spela bowling, kolla på någon match, gå till biblioteket, ta en öl på en bar, fika, gå med i en lagsport. Finns massor med saker att göra.
Citera
2014-02-09, 15:57
Medlem
Fråga någon arbets/studikamrat om de vill spela biljard eler nått?

Lägg upp en "annons" på denna sida.

http://www.aktivitetssidan.se/
Citera
2014-02-09, 16:06
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Beror väl lite på vad du har för intressen.

Men ett sätt att lära känna lite folk kan ju vara att få gå ut på krogen om helgerna.
Kolla med typ friluftsfrämjandet om de har kurser i långfärdsskridskor, kajakpaddling eller bara arrangerade vandringar.
Men beror ju som sagt vad man har för intressen, och inget som går att göra just idag kanske.

Nåt som däremot går att göra idag är att ta en promenad och kolla in ställen i den nya staden där du aldrig varit tidigare.
Kanske testa mobilspelet turf om du har en android eller iphone. Det är ett rätt bra sätt att komma ut och röra sig om inte annat.
Citera
2014-02-09, 16:09
Medlem
dangerousdangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalix
Vågar du nämna vilken stad eller iallafall vilket län?

Du kan alltid gå och simma, spela bowling, kolla på någon match, gå till biblioteket, ta en öl på en bar, fika, gå med i en lagsport. Finns massor med saker att göra.

Nej, men kanske bör tillägga att det inte är mycket öppet här på söndagar och jag är dessutom rätt så pank.
Citera
2014-02-09, 16:10
Bannlyst
Träna! På helger kan du väl gå på krogen och försöka lära känna folk. Jag vet att det inte kan vara så lätt men nu när du ändå inte verkar känna någon där är det väl det enda sättet tyvärr?
Citera
2014-02-09, 16:15
Medlem
frihetskrigares avatar
Börja gymma, gå på bio, gå ut på någon krog och ät lite mat och ta en öl eller gå och bowla.
Citera
2014-02-09, 16:21
Medlem
KulturBladets avatar
Om du har några intressen så kanske du kan gå med i någon grupp/förening? Exempelvis teater, fotboll eller vad det nu skulle kunna vara. Då får du träffa folk på köpet också.
Citera
2014-02-09, 17:12
Du måste väl ha bekantat dig med någon inom din egna ålder? Fråga om hen vill göra något isåfall, om du ej har någon som du bekantat dig med så är ett tips att börja gymma, man träffar oftast mycket folk där.
Citera
2014-02-09, 17:17
Medlem
Tjoasszs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frihetskrigare
Börja gymma, gå på bio, gå ut på någon krog och ät lite mat och ta en öl eller gå och bowla.

Bowla ensam? måste vara mer patetiskt än att gå på bio / äta på restaurang ensam :P
Citera
2014-02-09, 17:52
Medlem
dangerousdangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danieel
Du måste väl ha bekantat dig med någon inom din egna ålder? Fråga om hen vill göra något isåfall, om du ej har någon som du bekantat dig med så är ett tips att börja gymma, man träffar oftast mycket folk där.

nej men så är ju anledning till att jag stuckit hit just den att jag VILL vara ensam därför håller jag mig medvetet borta från att bekanta mig med andra, men vill kunna göra roliga saker ändå, utan att vara beroende av andra människor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in