Hej!
Har under flera månader sakta men säkert minskat min dos av Setralin.
För en månad sen började jag äta en halv tablett var tredje dag. Och sen ca. 10 dagar har jag inte tagit nåt alls.
Jag har läst på flera ställen att många upplever blixtar framför ögonen, när man försöker sluta med de.
De kanske jag också gör, fast jag egentligen vill använda andra ord för det. Jag upplever det mer som att man spelar ett spel som helt plötsligt gör 3-4 rejäla hack...speciellt om man ska snurra på huvudet och fokusera på nåt nytt. Nån som vart med om liknande?
En annan grej är att jag blivit väldig känslig för saker...blir väldigt ledsen för småsaker. Nåt som känns lite märkligt som 30 årig kille...

Inte så att jag säger att killar inte kan eller ska gråta, men när jag väl gjorde det innan...så var det verkligen av nåt personligt/tragiskt. Nåt man kunde förstå...
Nu kan de hända av "ledsen" musik osv. Fick i veckan avliva ett av mina husdjur väldigt tragiskt...och det knäckte mig totalt. Har otroligt svårt att släppa bilder från när vi begraver henne...när hon efter sin sista spruta slutat andas. Och sen ligger där med dödsreflexer...andningsrexflexer.
Det är ju självklart nåt som gjort mig väldigt ledsen tidigare med. Men att just konstant gråta, även om man försöker att inte göra det. Jag har svårt att känna igen mig själv i det...
Men det kanske är normalt när man försöker sätta ut denna lilla medicin...?