Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-02-08, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodies
Jag är glad att du gav dig in i diskutionen. Lärare är inget statusjobb men har krävt lång utbildning låg lön och ger knappast någon härlig kick.

Däremot tror jag att Poliser och Sjuksyrror är jobb där folk inte får ont i magen dagen innan dom ska börja jobba å samma längd på utbildning som dig? Rätta mig om jag har fel?

Polis utbildningen är en ky liknande utbildning på 2 år(sen 6 månader som aspirant) om jag inte missminner mig.

OnT

För vissa kan pengar vara en motivations faktor precis som intresse kan vara för en annan, så visst kan folk känna sig lyckliga över att ha en välbetald tjänst. om det sen är äkta genuin lycka är svårt att bedömma.

I dagens Sverige tycker jag mig se en liten förändring, ett välbetalt arbete ger fortfarande viss status, men ett yrke som i sig självt är statusfyllt tycks vara viktigare för den yngre generationen på arbetsmarknaden . Om ni förstår mitt resonemang
Citera
2014-02-08, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodies
Det jag vill komma till är att de som har dåligt bet och tråkiga jobb ser ingen fördel med 15 - 20 000 nya Svenskar varje år. Hmm jag känner t.om nysvenskar som bott i landet i 35 år som tycker att vi sabbar för dom som redan bor i landet med alltför vänliga asyllagar..

Samtidigt flyttar smarta Svenska ungdomar till Norge England och Usa och det blir bara skiten kvar. Åsikter om det?

Människor har en tendens att röra på sig, det är inget nytt fenomen.

Sen är det givetvis trist för Kalle som jobbar som gatusopare om han blir utkonkurrerad av en somalisk analfabet som inte kan svenska och står utan svenska kontakter. Men då får man fan ta sig i kragen, och kanske skaffa sig en annan kompetens om är eftertraktad på arbetsmarknaden, det hjälper uppenbarligen inte att sitta o gnälla på "de hemska blattarna som tar våra jobb"
Citera
2014-02-08, 23:46
Medlem
Om du trivs där du jobbar ja, att gå varje dag till ett skit jobb mår ingen bra av oavsett vad du har för inkomst
Citera
2014-02-09, 11:33
Medlem
Adam211s avatar
Man blir väl lycklig i början, men sen är det egentligen som vanligt. Man tänker inte på pengarna sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in