2014-02-08, 17:26
Medlem
Jag tänkte köpa någon ovanstående bilarna. Tänkte köpa nytt och jag har fått samma pris på båda då Subarun kostade mindre och jag påpekade de hos Toyota i stan och dom säger att dom matchar priset om jag köper en Toyota då Subaru handlaren sa att dom sänker bilarna med 50 000:- nu. Jag tänkte även köpa ett sport avgassystem Toyota har TRD och Subaru har inget namn på sin hemsida vad det är då det är deras egna så jag vet inte hur det låter. Eller ska man lämna in bilen hos Ferrita?

Jag äger en Impreza idag Toyota värderar den till 70 000:- Subaru till 85 000:- men Toyota skulle höra av sig på måndag å se om dom kan betala 85 000:- för den. Jag har några år till 25 så begagnat går bort då jag behöver 3års vagnskadegaranti. Skulle få betala 42 000:- om året för en GT 86a en 12a i helförsäkring. Det jag vet är att GT 86an har hårdare dämpare och är mer överstyrd än BRZan som har mjukare. å lite lampor som skiljer det är väl det ända jag vet som skiljer. Så vilken bör man välja?
Citera
2014-02-08, 17:32
Medlem
RAGEDs avatar
Jag hade valt Toyotan för att den har en något roligare karaktär (lite mer överstyrd)
Citera
2014-02-08, 17:33
Medlem
Ja dessa bilar är väl rätt så identiska, trodde först BRZ skulle vara 4-hjulsdriven men den är väl bakhjulsdriven precis som GT86an? Angående avgassystem finns det garanterat att hitta till BRZ. liksom till GT86an..
Själv har jag bara sett flertal gt86or ute på vägarna och bilträffar, men ingen med Subaruemblemet, så om du vill sticka ut så är kanske det att välja
Annars är det väl att välja vilket du tycker är snyggast av de lilla som skiljer.
Citera
2014-02-08, 23:57
Medlem
hesons avatar
Toyotan har lite snyggare interiörpaneler som man kan köpa för <2000:- och montera enkelt själv i Subarun. I övrigt verkar Subarun marginellt bättre. Men jag har bara provsuttit en avstängd.
Citera
2014-02-10, 17:53
Medlem
Det blev en Subaru BRZ med lite tillbehör. Det jobbiga är att den kommer inte till Sverige för än i slutet av juni och när den väl kommit så åker den in på Börjes rostskydd och blir där i 2 dagar.
Citera
2014-02-10, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sasseki
Det blev en Subaru BRZ med lite tillbehör. Det jobbiga är att den kommer inte till Sverige för än i slutet av juni och när den väl kommit så åker den in på Börjes rostskydd och blir där i 2 dagar.
Gratulerar till en unik bil!
Den som väntar på något gott..
Citera
2014-02-10, 19:05
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prillzor
Gratulerar till en unik bil!
Den som väntar på något gott..
Unik? Det är väl bara att knalla in och köpa en om man vill ha. Unik = enastående, ensam i sitt slag, är nog ett av de mest missbrukade orden i bilsammanhang.
Citera
2014-02-10, 21:21
Medlem
RAGEDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Unik? Det är väl bara att knalla in och köpa en om man vill ha. Unik = enastående, ensam i sitt slag, är nog ett av de mest missbrukade orden i bilsammanhang.
Ovanlig passar nog bättre, har själv bara sett ett par-tre stycken sedan Toyotan lanserades.
Citera
2014-02-11, 01:25
Medlem
orvarens avatar
http://www.blocket.se/hela_sverige/bilar?q=hyundai genesis&cg=1020&st=s&cxpf=13&l=0&ca=14&sp=1&w=3

För sent,men själv (om jag hade haft råd..) skulle jag absolut ha tittat på en Hyundai Genesis med 305 hk...Gissar på att dessa "skitar" går som självaste ...,men vad vet jag? Har aldrig kört en,eller ens kollat någon test..
Citera
2014-02-11, 03:19
Medlem
Bra val tycker jag .

Köp ferrita tycker jag. borde ju ändå vara garanti på det genom ferrita isf.

Om du har budgeten osv så kan du ju köpa ett turbokit .

mvh.
Citera
2014-02-11, 07:37
Medlem
Denkmittels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
http://www.blocket.se/hela_sverige/bilar?q=hyundai genesis&cg=1020&st=s&cxpf=13&l=0&ca=14&sp=1&w=3

För sent,men själv (om jag hade haft råd..) skulle jag absolut ha tittat på en Hyundai Genesis med 305 hk...Gissar på att dessa "skitar" går som självaste ...,men vad vet jag? Har aldrig kört en,eller ens kollat någon test..
Kanske bra om det enda man bryr sig om är motoreffekt. Men vad jag förstår så har den klart svampigare väghållning än Toyobarun.
Citera
2014-02-11, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edwin.
Bra val tycker jag .

Köp ferrita tycker jag. borde ju ändå vara garanti på det genom ferrita isf.

Om du har budgeten osv så kan du ju köpa ett turbokit .

mvh.

Hade tänkt byta ut avgassystemet till ett ferrita men om budgeten in räcker i år så blir det nästa år kommer bygga allt eftersom budgeten tillåter
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in