2014-02-08, 11:43
Medlem
En bekant till mig var i London innan jul och hälsade på en släkting till henne som bor där. Hon "råkade" kasta en fimp på gatan och blev påkommen. Hon visade sitt leg och sa att hon var turist. Dock uppgav hon adressen till släktingen. Böterna var på runt 75£ och min fråga är nu vad händer om hon inte betalar?

Släktingen har hunnit få 2 brev.

Någon som vet?
Citera
2014-02-08, 11:55
Medlem
Aja Bajas avatar
Om hon har gjort sig skyldig till nedskräpning och dessutom har utsatt sin släkting för obehag och påtryckningar från myndigheter, så är det nog bäst att hon betalar.
Citera
2014-02-08, 12:41
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Det som kommer handa sa smaningom om skulden inte betalas ar att slaktingen forst far brev och sedan besok av en indrivare, sa ja, verkligen jattesmart att ge ut adressen till slaktingen, han/hon ar nog ytterst tacksam for detta. obs inget skamt jag vet flera som rakat ut for liknande (inte fimpboter men andra smasummor)
Citera
2014-02-08, 13:23
Medlem
Det går till kronofogden. De flesta EU-länder samarbetar med sina kronofogdemyndigheter och driver in varandras skulder. Givetvis med en prislapp för besväret. Så det är bäst (billigast) att betala.
Citera
2014-02-08, 14:08
Medlem
Tack för svaren. Tror inte min bekant kommer betala.
Citera
2014-02-08, 17:28
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyratur

Det ar ju ingen annan an bekanten och slaktingen som kommer drabbas om man sager sa.
Citera
2014-02-08, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tyratur
Vet du hur skulder hos kronofogden fungerar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in