2014-02-08, 11:35
Medlem
javeliners avatar
Hej,

Frågan riktar sig till juridiskt kunniga som har inblick om vad jag gör mig skyldig till ifall jag väljer att exempelvis sparka på en tiggares mugg med slantar, så den flyger iväg några meter, när jag råkar trava förbi? Det är självklart en olyckshändelse och inget jag medvetet tänkt ut i förhand.

Jag börjar se en förbannat dyster utveckling i mina kvarter i Stockholms stad och känner att om det är möjligt kan vara värt, trots att idén är ganska osmaklig, för att tiggarna skall vända sig till andra delar (har inga problem med att de samlas på söder).
Citera
2014-02-08, 12:17
Medlem
svallerbyttans avatar
Skulle antagligen rubriceras som ofredande. Om du förnekar uppsåt så blir det självklart väldigt svårt att lagföra dig för detta brott. Att man råkar sparka till en mugg med pengar ligger inte direkt bortom all rimlig tvivel.
Citera
2014-02-08, 12:42
Medlem
javeliners avatar
Kanske vore en bättre idé att faktiskt be snällt om de kan byta lokalisering till söder. En tusenlapp för besväret kanske kan locka?

Dilemmat är att jag inte har några planer på att bli blåst.
Citera
2014-02-08, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av javeliner
Kanske vore en bättre idé att faktiskt be snällt om de kan byta lokalisering till söder. En tusenlapp för besväret kanske kan locka?

Dilemmat är att jag inte har några planer på att bli blåst.

De kommer tillbaka nästa vecka för få den där tusenlapp igen.
Citera
2014-02-08, 17:28
Moderator
Gordon Blixts avatar
Rubrik preciserad. Varning till TS för intetsägande originalrubrik.

OT raderat och varning utdelad.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in