2005-07-31, 02:32
Medlem
jonas_d_s avatar
Jag har ett comviq kontakt abbonemang, lika så min polare. Jag skickar ett MMS och det kan ibland ta flera timmar, nån gång nästa ett helt dygn! varför är det så? någon som har samma problem? det är ganska störande om det är något kul/viktig man vill skicka över.
Citera
2005-07-31, 04:43
Medlem
Haecceitys avatar
Jag har comviq, och har definitivt inte det problemet. vet att vid stora helger, så är det svårare för kontantkortsanvändare att få samtal kopplade, skicka sms/mms. (jag vet att nån comviq-snubbe/snubba kommer att tokdementera detta, men minns vars ni läste det först...)
Citera
2005-07-31, 06:35
Medlem
Kloges avatar
Jag skickade ett mms från mig (Telia)till min fru(Vodapone) och det kom fram igår efter elva dagar!Vi har båda abbonemang...
Citera
2005-08-01, 19:28
Moderator
Tystnads avatar
Är likadant strul i alla nät ,överbelastat kanske? MMS får då vänta ?

Påminner mig om hur tokigt (kul ) det kan bli ,tog vid tillfälle en ful närbild bild på en ful fisk´s tryna ,när vi var ute och fiskade.skickade till en polare som MMS.

Flera dagar sedan ringde han och undrade ,för han hade nämligen mitt i natten,flera dagar efter jag skickat det,vid ca 4-5 tiden på morgonen fått ett sms(?) att han skulle gå in på telias sida och kolla mitt MMS,yrvaken som fan hade han gjort det och fått upp en halv bild på fiskhuvudet ,resten var "korrupt" stod det
Påpekas att hans mobil kan ta emot MMS
Ja så tokigt kan det bli.
Citera
2005-08-02, 10:39
Medlem
gosas avatar
Jag har också stooora problem med comviq och mms. En polare skickade mig ett mms i torsdags och det kom fram igår. Själv skickade jag mig själv ett mms (i testsyfte) i fredags, men blev väckt av telefonen när det trillade in natt mot söndag.. Vi har båda comviq-telefoner, hon har abonnemang och jag har kontantkort.

Jag vet inte hur det står till med er andra, men forumskaparens problem kan hänga ihop med att tele2Comviq haft (har fortfarande enligt mig) problem med sin datatrafik under hela juli. Jag ringde och klagade på internet-biten och fick då det medgivandet när en tekniker ringde tillbaka dagen efter..
Citera
2005-08-03, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonas_d_
Jag har ett comviq kontakt abbonemang, lika så min polare. Jag skickar ett MMS och det kan ibland ta flera timmar, nån gång nästa ett helt dygn! varför är det så? någon som har samma problem? det är ganska störande om det är något kul/viktig man vill skicka över.
för comviq är skit
Citera
2005-08-03, 20:53
Medlem
jonas_d_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [BIoHaZaRd]
för comviq är skit

På täckning,kundtjänst är comviq skiten enligt mig men knappast på priserna?
Men har du något bättre med samma priser att rekomendera, jag använder comviq kompis+?
Citera
2005-08-04, 17:35
Medlem
gonimbes avatar
Telia/Halebop MMS

Jag har kört me Telia en liten tid och nu gått över till Halebop på min nödtelefon.
Och MMS i telias nät är inte allt för strålande heller kan jag berätta för er.
rätt inställningar + pengar på kortet, Men ändå tog det mig med 6 försök om dagen 11 dagar att skicka iväg ett grattis mms till en polare i USA.
Sådana problem hade jag aldrig när jag körde Comviq.
visst det kunde vara tillfälligt. men när ja ringer Telias ÅF-Kundtjänst och dom kollar upp mitt problem så finner dom inga fel utan bara felanmäler.
Om nu comviq hade haft problem så hade dom sett det direkt.
det har iaf alltid varit så i mitt fall.
Kort sagt. Comviq kör me raka rör.
Telia skyller över alla deras problem på alla andra.

synd
Citera
2005-08-06, 09:22
Medlem
SMS/MMS är lågprioriterad trafik så vid nätproblem/hög belastning kan det ta lång tid att skicka sånt. Låter osannolikt att kontantkorten hos Comviq skulle ha lägre prio än abonnemangen men så kanske det är ändå?
Citera
2010-12-21, 21:51
Medlem
pundarfans avatar
ingen som vet mer om detta fenomen ser att traåden är några år gammal men ja lider av detta! då ja skickar bilder från min x10 mini med Telenor abb. så kommer det oftast fram direkt men då ja ska ta emot av hennes telefon en SE telefon med halebop kontant så får ja det efter 2-3 dagar oftast :S är det inställningsfråga ? och nu till frågan är det "skickarens" telefon eller min det är fel på ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in