2014-02-07, 18:03
Medlem
4weekss avatar
Hej

Är ni för eller mot äktenskap? Många verkar se positivt/självklarhet på sambolivet, men negativt på äktenskap och jag förstår inte skillnaden. Enda skillnaden är bara benämningen? Som sambo lever man tillsammans precis som gift eller har jag fel?

Ni som är emot giftermål, hur tänker ni? Vad är det för nackdelar med giftermål enligt er?
Citera
2014-02-07, 18:07
Medlem
olasvenssons avatar
Jag är för giftermål och kärnfamilj med mamma pappa och barn. Att gifta sig är det vackraste man kan göra.
Senast redigerad av olasvensson 2014-02-07 kl. 18:09.
Citera
2014-02-07, 18:08
Medlem
Problemet för folk är att dom går in i äktenskap med fel motiv.
Citera
2014-02-07, 18:09
Medlem
4weekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalPie
Problemet för folk är att dom går in i äktenskap med fel motiv.

hur menar du?
Citera
2014-02-07, 18:11
Medlem
MasketPuppeteers avatar
Jag är för äktenskap så länge det sker utav rätt anledningar. Dvs, att man älskar varandra.
Citera
2014-02-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4weeks
hur menar du?

Vi kan ta lite exempel, många brukar klaga på att dom inte får ta på sina flickvänners bröst. Ser man inte ett problem med detta så kan man ju inte heller förstå att man är i ett äktenskap med fel motiv. Är det för hans egen skull han gör detta eller är det för hennes skull? Skulle inte en kram säga mer?

Man kan applicera egoism till ganska mycket med tanke på att det är ett av de största problemen i världen.

Det är ju mycket snack om sex också, har dom sex för sin egen njutning eller för sin partners?

Många vet inte ens vad det är dom vill ha ut av ett förhållande.

Många lär inte ens känna sin partner innan dom hoppar in i "sambolivet".

Det finns massor med saker som dessa som folk måste ta och förstå...
Citera
2014-02-07, 18:21
Medlem
4weekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasketPuppeteer
Jag är för äktenskap så länge det sker utav rätt anledningar. Dvs, att man älskar varandra.

Är inte kärlek den enda anledningen till äktenskap?
Citera
2014-02-07, 18:22
Medlem
Citat:
Är inte kärlek den enda anledningen till äktenskap?

Läs det jag skrev, sen frågar du dig själv det.
Citera
2014-02-07, 18:26
Medlem
Emot.

Giftemål= ring & eventuellt samma efternamn.
Fruktansvärt onödigt i mitt tycke.

50% av alla äktenskap går åt helvete & skulle inte vilja tänka tillbaka på massa löften om evig kärlek till någon jag avskyr.

Nej starkt emot, men har inga fördomar mot de som är för.
Citera
2014-02-07, 18:26
Medlem
4weekss avatar
Citat:
Vi kan ta lite exempel, många brukar klaga på att dom inte får ta på sina flickvänners bröst. Ser man inte ett problem med detta så kan man ju inte heller förstå att man är i ett äktenskap med fel motiv. Är det för hans egen skull han gör detta eller är det för hennes skull? Skulle inte en kram säga mer?

Man kan applicera egoism till ganska mycket med tanke på att det är ett av de största problemen i världen.

Det är ju mycket snack om sex också, har dom sex för sin egen njutning eller för sin partners?

Många vet inte ens vad det är dom vill ha ut av ett förhållande.

Många lär inte ens känna sin partner innan dom hoppar in i "sambolivet".

Det finns massor med saker som dessa som folk måste ta och förstå...

Jag fattar ingenting utav det fetmarkerade.
Citera
2014-02-07, 18:28
Medlem
Citat:
Jag fattar ingenting utav det fetmarkerade.

Vad är det som är svårt att förstå med det? Jag syftade på massor med trådar här på Flashback om det där ämnet.

Allt det jag skrev handlar i grund och botten om egoism.
Citera
2014-02-07, 18:34
Medlem
4weekss avatar
Citat:
Vad är det som är svårt att förstå med det? Jag syftade på massor med trådar här på Flashback om det där ämnet.

Allt det jag skrev handlar i grund och botten om egoism.

Jag har svårt för att tro att tjejer inte låter sina pojkvänner ta på brösten. Idag diskuterar folk rövknull och du skriver att killarna inte får ta sina flickvänner på brösten. Bara på krogen tas tjejer på brösten av helt främmande killar, ons. Vadå för motiv i det här fallet? Jag hänger inte riktigt med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in